|
Inlägg #1: Postat: 2002-09-05 14:32:00
|
|
Kalle G, forts... |
Jmf om jag går ut och super mig full och däckar på en parkbänk, och någon kommer förbi och norpar plånboken som sticker upp ur bakfickan, så är det brottet lindrigare än om någon börjar med att banka mig medvetslös innan han snor plånboken.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-05 14:38:00
|
|
Maria |
Ja, våldtäkt är när tjejen försatts i vanmankt på ett eller annat sätt.
Det går ju liksom inte att jämföra med att du får plånboken snodd när du somnat på en parkbänk.
Fast jag antar att du är ironisk.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-05 14:38:00
|
|
Maria |
Ja, våldtäkt är när tjejen försatts i vanmankt på ett eller annat sätt.
Det går ju liksom inte att jämföra med att du får plånboken snodd när du somnat på en parkbänk.
Fast jag antar att du är ironisk.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-05 14:47:00
|
|
Kalle G, forts... |
Maria och Caroline och de flesta tjejer hävdar?, inser jag nu, att våldet består i den ovälkomna penetreringen fan vad torrt det låter!. Alltså det motvilliga inträngandet är i sig en våldshandling, och upplevs så grov att den är mycket värre än ev. medvetslöshet, vanmakt eller misshandel som utspelat sig tidigare, att den handlingen i sig borde vara tillräcklig för att det ska rubriceras som "våld".
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-05 14:48:00
|
|
Kalle G, forts... |
Vänta lite, Maria, jag är inte färdig.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-05 14:54:00
|
|
Kalle G, forts... |
Alltså, skillnaden mellan SU och våldtäkt är inte vem som gjort vad, om tjejen själv har supit ner sig eller om killen dunkat henne i skallen. Skillnaden är om killen stoppar in någonting i henne utan hennes tillåtelse, för då är det per definition våld och ska bedömas som våldtäkt! Så har jag förstått era argument, men ni kanske tycker att jag fortfarande är helt ute och cyklar?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-05 14:57:00
|
|
Kalle G |
PS. Maria, jag var inte ironisk i Svar 1. Men jag hade heller ingen avsikt att på något vis likställa stöld och våldtäkt. Jämföra kan man ju göra, och komma fram till att det ena är mycket värre än det andra... Jag påstod bara att rånmisshandel är ett grövre brott än stöld, det kanske du kan hålla med om?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-05 14:58:00
|
|
Kalle G |
Jag är färdig nu, tror jag.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-09-05 15:10:00
|
|
Christer H |
Kalle, du har nog ganska väl fångat tjejernas en hel del killars uppfattning och känsla. Men räkna inte in mig "plånboksgänget". Jag anser däremot att "våldtäkts"uppfattningen har att göra med en syn på kvinnor och män som väsensskilda varelser beträffande sexualitet. Men det rimmar ju illa med den jämställda syn vi idag skall ha...Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-09-05 15:16:00
|
|
Maria |
Kalle - du är på rätt spår. Kanske är det rent av omöjligt för en kille att förstå hur det skulle kännas att bli våldtagen, att ha en annan människa inne i sig utan att man själv vill det. Fast ni kan ju alltid göra jämförelsen om ni själva skulle bli våldtagna av en man
forts
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-09-05 15:18:00
|
|
Maria |
forts..
att ni är fulla och blir överfallna i en park och våldtagna analt. Och så blir ni i rätten utfrågade om varför ni hade så tajta byxor och var så utmanade. Och så döms gärningsmannen till Sexuellt utnyttjande, för du var ju full. Hade du varit nykter hade det varit våldtäkt.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-09-05 15:18:00
|
|
Maria |
Och Kalle....jag är klar nu..
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-09-05 15:23:00
|
|
Christer H |
Skulle det vara så att en penetrering vilket iofs. inte längre är en förutsättning för dom skulle vara värre än annan form av sex, då skulle vi ju aldrig kunna se sex mellan könen som en jämställd handling. Mannen utför ju då alltid en "våldshandling" vid samlag. Radikalfeministiska företrädare har bla. hävdat just det. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-09-05 15:27:00
|
|
Christer H |
Maria, varför jämföra med en anal homosexvåldtäkt? Varför inte "fulle killen som vaknar med gnuggande tjejen" i sängen? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-09-05 15:32:00
|
|
Christer H |
Det är märkligt hur många som propagerar "konstruktivistisk feminism" ena dan har en totalt ojämställd sexualsyn nästa...Jag tror att det helt enkelt är så att när det kommer till sex, tar känslorna över och teorierna glöms av. Radikalfeministerna är i alla fall konsekventa. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-09-05 15:58:00
|
|
Kalle G |
Maria "Kanske är det rent av..." VA F... Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för min ynkliga varelse, och att vi killar inte kommit lika långt i den känslomässiga evolutionen. MEN JAG GJORDE I ALLA FALL ETT ÄRLIGT FÖRSÖK ATT SÄTTA MIG IN I OCH FÖRSTÅ ER OCH ERA ARGUMENT! Men vad får man för det? En klapp på axeln och ett ironiskt Tyvärr lilla gubben men du kommer helt enkelt aldrig att förstå!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-09-05 16:01:00
|
|
Kalle G |
Tänkte just börja argumentera med dig, Christer, om varför man ska jämföra med en våldtäkt i röven och inte något "gnuggande". men tyvärr, Maria fick mig just att tappa lusten med sin nedlåtande attityd...
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-09-05 16:35:00
|
|
Maria |
Kalle G - Jag ber om ursäkt, men det var du själv som sa att du nog inte förstod.
Du är inte alls ngn ynklig varelse som inte kommit lika lång i den känslomässiga evolutionen. Det är du själv som lägger de orden i din mun.
Ocn jämförelsen med en man som våldtar en annan man analt gjorde jag eftersom det är vanligare än att en man blir våldtagen av en kvinna.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-09-05 16:44:00
|
|
Christer H |
Sorry Kalle, sluta ta åt dig känslomässigt, skulle vi göra det funnes snart inte många kvar här...Maria, vad vet du om hur vanligt "gnuggande-våldtäkter" är?? Jag har iaf. blivit utsatt för fler sådana, än anala bögditos i parker...Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2002-09-05 16:49:00
|
|
Kalle G |
OK Maria, det var ditt "...omöjligt för en kille att förstå..." som fick mig att... reagera :-/. Jag är av den uppfattningen att INGEN, varken man eller kvinna, som inte har blivit "penetrerad mot sin vilja" kan föreställa sig hur det känns.
|
| |