Inlägg #1: Postat: 2002-09-05 14:04:00
|
Frederik |
Im not a Jehovas Witness, and I strongly disagree with their views. But I also disagree with yours concerning the Bible. If youd be consequent in your logic then this would mean that the works of Plato, Shakespeare, Homer, Lao Tse, Goethe and so many others wouldnt have anything to teach us, dont you think?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-05 15:39:00
|
Krillle |
"Rädsla är en starkare känsla än förnuft"... förnuft är väl ingen känsla? Det är väl snarare motsatsen till känslor, ren kall logik.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-05 16:47:00
|
Stefan |
Och jag som hade fått för mig att Jehovas vittnen kallade sin högste för Jehova och inte GUD.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-05 17:29:00
|
Fredrik JJung Abbou |
Jehovas: Jag haller med Frederik i det han sager om att det ofta blir lite loco med grupper som laser religion ordagrant. Men samtidigt, Jehovas vittnen, de jag sprungit pa och vanner jag har som kommit nara dem talar om en sadan grym karlek, respekt och gladje for livet och speciellt MOT ANDRA MANNISKOR! Nastan vordnad, omsorg, respekt och omtanke for andra manniskor vilket i min bok for dem att vaxa och vinna min respekt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-06 03:45:00
|
Olle |
Djävulen är denna världens herre. Alla riken tilhör honom. Det var därför han kunde erbjuda det till Jesus i öknen. Så tror Jehovas i varje fall.. Att rösta är att blanda sig i värdsliga affärer. Inget för en kristen.
|
|