Sex med utslagna tjejer är våldtäkt

Den här tråden diskuterar artikeln Sex med utslagna tjejer är våldtäkt.
Inlägg #1: Postat: 2002-09-11 11:38:00
Michael Lundahl
"De menar alltså att tar man tabletter eller knark så att man är borta så får man ha sex med personen i fråga utan speciellt hårda straff." Lögn och förbannad dikt. Det är inte alls så att man slipper undan "utan speciellt hårda straff". Grovt sexuellt utnyttjande - vilket är det du beskriver - kan ge upp till 6 års fängelse, det vill säga SAMMA som våldtäkt.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-15 06:36:00
kabong
Sex med utslagna tjejer är inte alltid våldtäkt. Tänk om killen också varit drogad? Ja men just det, killen är alltid skarpt i sinnen och måste alltid veta vad han gör förstås, eller?
Inlägg #3: Postat: 2002-09-23 13:03:00
Watts
Helt rätt.Lagen ska skärpas och det rejält.Den bör också göra det mer klart att sex utan den andres medtyckande är alltid våldtäckt.Finns inga förmildrande omständsigheter.Detta är en generalisering.
Inlägg #4: Postat: 2002-09-24 22:06:00
TurboAnnizz lunarstorm
Jag tycker du har alldeles rätt! Lagen riktigt suger i områden som våldtäckt när våldofftet är drogpåverkat. Jag tycker det är helt sjukt att våldtäcksmannen inte ska få samma straff bara för det.
Jag menar, om våldtäcksmannen lägger droger i tjejens drink/läsk/vatten och hon blir drogpåverkad och senare våldtagen, ska då HON få lida för att killen i fråga inte får nåt straff? Ska hon gå och må dåligt? Jag tycker lagen ska ändras! /Anna
Laddar...