|
Inlägg #1: Postat: 2002-09-03 14:03:00
|
|
sanna |
Det är sant som du säger och det var lite det jag ville påpeka. När en dokumentär föranleder min polare att misstänka alla danskar för att vara rasistiska så är något fel.
Jag tror självklart inte att alla muslimer är anhängare av denna organisation och skulle aldrig påstå något sånt då det vore äckligt fördomsfullt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-03 14:03:00
|
|
sanna igen |
Men liksom det är viktigt och intressant att känna till om det finns en organisation av 500-600 nynazister med otrevliga politiska mål så är det det när det gäller andra organisationer tycker jag.
Jag vill kunna ta ställning emot alla som är puckon helt enkelt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-03 15:27:00
|
|
Olle |
Dessa 500 nynazister har en viktig funktion. Det är en stor merit att kunna säga "jag har blivit hotad av nazister"..
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-03 15:30:00
|
|
sanna igen.. |
tycker nog att den största meriten är att antingen ha blivit hotad av alla, eller ingen alls.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-03 16:26:00
|
|
Fredrik |
Men man kan väl inte förneka att invandringen HAR fört med sig en del problem? Dels försörjningsproblem i form av att de tar ut mer pengar från de offentliga systemen än vad de betalar in, samt problem med kriminalitet. Gruppvåldtäkter, t.ex, skulle väl knappt finnas utan invandring.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-03 17:08:00
|
|
sanna |
eehh, JO! Gruppvåldtäkter skulle säkerligen finnas även om det inte fanns en själv ifrån nåt annat land i Sverige. Gruppvåldtäkter har snarare med porrfilmernas fascination för gangbangs att göra. De problem som invandringen har fört med sig är problem i integrationspolitiken. De andra problem, som tex militanta rörelser som jag berör i texten, det är globala problem som inte heller har med invandring att göra.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-03 17:12:00
|
|
sanna |
sorry, en SJÄL ifrån nåt annat land skulle det stå ovan..
Men ärligt. Det är jättefarligt att schablonisera så där. Minst lika farligt som att schablonisera åt andra hållet.
Förenkla inte, förenkla aldrig!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-03 17:41:00
|
|
Conny Samuelsson |
Frederik! Givetvis har invandringen fört med sig problem. Det finns ingen som förnekar det. Men problem går att lösa. Även du är ett problem, du betraktar alla som inte ser ut som dig och tycker som dig ett hot. Jag är betydligt mer rädd för Hells Angels än för en troende muslim.
|
| |