Om viljan att ta bort sitt könshår

Inlägg #1: Postat: 2002-09-03 15:03:00
zodde
nja, det handlar ju om att göra sig attraktiv för det andra könet. Eftersom män är hårigare än kvinnor vill vi att vår kvinna inte är så himla hårig överallt. Vi män har också ett jävla sjå, vi klipper oss kort och rakar oss i ansiktet, varför? för att attrrahera er. Ni kan väl ställa upp lite grann ni också.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-03 15:38:00
Åsa V
Jag tänker aldrig *ställa upp* och som tur var talar du inte för hela manligheten. Män och kvinnor är absolut lika attraktiva utan att göra sig till för varandra.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-03 15:43:00
Henke
Du är normal Åsa! Skulle aldrig kräva att nån ställde upp. Ni killar här skämmer ut hela manligheten alla är vi inte idioter! Hel och ren är en sak, rubbade skönhetsideal en annan.
Inlägg #4: Postat: 2002-09-03 16:59:00
Christer H
Henke och Åsa, med er logik skulle alla män se ut som talibanerna gjorde i Afganistan. Kan ni inte bättre? Mvh CH
Inlägg #5: Postat: 2002-09-03 17:01:00
zodde
nej det är klart att vi inte är lika attraktiva utan att göra oss till Åsa! Varför tror du att ni sminkar er?? kom igen...
Inlägg #6: Postat: 2002-09-03 18:08:00
anna a
jag har slutat sminka mig och raka benen och det är en enorm befrielse. jag känner mig nöjd med mitt utseende och förstår inte heller varför man ska behöva ta bort kroppshår som finns där av en anledning bara för att man tillhör ett visst kön.
Inlägg #7: Postat: 2002-09-03 20:03:00
Christer H
Jag slutade raka mig för två år sen, slutade tvätta mig i våras. Förstod aldrig vitsen med att göra det. Men....inga tjejer vill längre träffa mig, nä, knappt prata med mig. Inga killar heller för den delen. Det är bara a-lagarna i parken neranför bolaget som inte undviker mig... jag fattar inte varför? obs! ironiserande omtolkning av annas fråga i svar 6 Mvh CH
Inlägg #8: Postat: 2002-09-04 13:27:00
Unni
Tänk, jag visste inte att skägg på män automatiskt förpassade dem till "överblivna kartan". Har flera vänner med skägg som samtliga är gifta/sambo.
Inlägg #9: Postat: 2002-09-04 13:38:00
Christer H
Slutar du raka/ansa skägget och tvätta dig, förflyttas du snabbt till "överblivna kartan". Det är inte "naturligt" att vare sig raka eller tvätta sig. Det enda, av hygienskäl, vi behöver tvätta är händerna pga. smittorisk. Jag kontrar annas påstående om vad som är "normalt". Alla är vi kulturella spelare. Mvh CH
Inlägg #10: Postat: 2002-09-06 02:56:00
joelba
Min flickvän sen 4 år började för första gg sminka sig för ett par månader sen och har även köpt hårborttagningsmedel och en ladyshave-grej. Hon känner sig sen dess mer attraktiv, sexig, fräsch och KVINNLIG, allt enligt henne själv! Detta utan att jag sagt ett ord, jag har ju trots allt varit tillsammans med henne i flera år utan att hon gjort detta...
Inlägg #11: Postat: 2002-09-06 02:57:00
joelba
forts. ...Själv började jag slätraka mig i ansiktet för 1 månad sen efter åratal med kort stubb, OCH har nu sedan några veckor börjat raka pungen! FAN vad härligt! Jag känner mig så jävla sexig, fräsch, snygg och bara härlig!
Visst fan kliade det i några dar, men det var det faktiskt värt!
Ni som tycker det är så grymt onaturligt att avlägsna kroppshår oavsett kön, var drar ni gränsen för vad som är onaturligt och ej? Borsta tänderna? Deodorant? Tvål? Avlägsna kroppshår?
Inlägg #12: Postat: 2002-09-07 10:44:00
PH5
Onaturligt eller naturligt med rakning är väl en smaksak. Se bara i Asien där är det onaturligt med orakat kroppshår oavsett om personen är man eller kvinna. Det naturliga är ju invdividuellt....
Inlägg #13: Postat: 2002-09-07 10:49:00
PH5
forts.. själv tycker jag om att raka benen o under armar men ej därnere p.g.a. en allvarligare infektion som jag fick då jag testade. Tvekar ni att raka så gör det inte helt enkelt tills ni är säkra
Inlägg #14: Postat: 2002-09-14 23:57:00
anna a
christer. om man inte tvättar sig kan man bli sjuk. jag har hittills aldrig hört talas om någon som blivit sjuk av att sluta sminka sig. har du?
Inlägg #15: Postat: 2002-09-18 17:03:00
Christer H
anna a, detta är en missuppfattning. Snarare har vi idag massor av hudproblem mm pga. att vi tvättar oss för mycket! Det enda vi behöver tvätta, är händerna och det manliga könsorganet innan samlag, för kvinnans skull. Fråga en hudläkare! Vi gör oss rena och fina för varann, så är det. Mvh CH
Inlägg #16: Postat: 2002-10-06 21:10:00
linan
Bra skrivet Åsa, Henke, anna, Unni! Det finns vettiga åsikter. zodde o Christer skulle jag önska hade mer vett!
Inlägg #17: Postat: 2002-10-06 22:25:00
Anders Linnard
Zodde med pack: det är era hjärnor ni behöver raka. Ta bort allt det där unkna porrdammet som ni har samlat på er. En dag spelar det ingen roll hur mycket ni rakar er, ni kommer att bli skrynkliga och skröpliga ändå. Då kanske det är bra att ha något under ytan också.
Laddar...