Lundahl har fel om rubriceringen

Inlägg #1: Postat: 2002-09-03 15:58:00
Conny Samuelsson
Jag har svårt att tänka mig att en tjej vill knulla med en skitfull kille. Det är för övrigt mycket tveksamt att han skulle ha ständ om han var skitfull Men din fråga är intressant. Men nu skriver du att han inte har något minne av vad som hänt, och då kan han knappast lidigt någon skada. Konsekvensen för en tjej kan ju bli att hon blir gravid även om hon inte minns väldtäkten.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-03 16:23:00
Kent Davidsson svar på 1
Menar du att om en nykter kille har sex med en skitfull tjej som inte minns eller vet vad hon gör, inte skall dömas för våldtäkt med motiveringen att han använt tredubbla kondomer?
Inlägg #3: Postat: 2002-09-03 18:44:00
Conny Samuelsson
En nykter kille, som har någon form av självrespekt knullar inte med en skitfull tjej!
Inlägg #4: Postat: 2002-09-03 19:06:00
Conny Samuelsson
Vad grälar vi om? Ingen av oss anser att begå våldtäkt är rätt.
Det är faktiskt så att tjejer och kvinnor blir våldtagna av pojkar eller män. Pojkar eller män blir inte våldtagna av kvinnor. En kvinna som ensam är ute nattetid riskerar att bli våldtagen, den risken finns inte för män. Misshandlade kan vi bli men inte våldtagna.
Inlägg #5: Postat: 2002-09-03 20:40:00
Christer H
Kents hypotetiska frågeställning har en klar poäng. Med de lagändringar som Caroline mfl. kräver, skulle en tjej som har samlag med en berusad kille, som egentligen inte ville och har minnesluckor, kunna dömas för våldtäkt. Av jämställdhetsskäl finns det ingen skillnad. Män kan helt plötsligt också våldtas! Mvh CH
Inlägg #6: Postat: 2002-09-03 20:52:00
Christer H
Idag kan hon dömas för sexuellt utnyttjande. Att detta förmodligen är ytterst sällsynt och att Conny, Caroline mfl. öht. inte beaktar det hela könsneutralt, säger en hel del om samhällets ojämlika sexualmoral. Tvärtemot det Caroline tror sig slåss för. Mvh CH
Inlägg #7: Postat: 2002-09-04 00:02:00
Conny Samuelsson
Kent hypotetiska frågeställning har ingen poäng, eftersom en kvinna inte kan våldta en man. Jag förstår inte vad ni Christer H med flera menar? Det är inte så att vi män går och är rädda för att bli våldtagna, däremot har kvinnor all rätt att känna oro för att bli våldtagna. Det är inte kvinnor som överfaller män och begår våldtäkt. det är män som begår våldtäkt.
Inlägg #8: Postat: 2002-09-04 00:27:00
Conny Samuelsson
Jag tror för övrigt inte att Caroline Persson är en feministisk manshaterska.Caroline vill helt enkelt kunna gå ut när hon vill, utan att känna rädsla. Det är tycker jag är helt rimligt.
Inlägg #9: Postat: 2002-09-04 08:48:00
Kent Davidsson svar på 7
Oavsett om du anser att min fråga saknar poäng eller är "intressant", så lyckas du eller CP inte besvara den.
Inlägg #10: Postat: 2002-09-04 09:55:00
Kalle G
Conny, du förstår inte vad KD och CH menar, skriver du. Jo, såhär: Caroline menar att om en kille har sex med en berusad tjej så är det våldtäkt, oavsett om hon gått med på det eller inte och oavsett om han är nykter eller lika berusad som hon.
Inlägg #11: Postat: 2002-09-04 09:56:00
Kalle G -> Conny, forts...
Men eftersom vi ska ha ett jämställt samhälle med könsneutrala lagar förutom värnpliktslagen! så måste ju även det omvända gälla, dvs att en tjej som har sex med en full kille begår i lagens ögon en våldtäkt och ska dömas för detta, oavsett om det är praktiskt möjligt eller ,som du hävdar, omöjligt.
Inlägg #12: Postat: 2002-09-04 17:34:00
Erik
Men om båda är aspackade och ångrar sig... ska båda kastas i fängelse då?
Inlägg #13: Postat: 2002-09-04 17:35:00
Olle
Clintan vart våldtagen av en tjej i en flim... Och killar kan väl bli våldtagna av bögar?
Inlägg #14: Postat: 2002-09-04 18:08:00
Jensa
Conny.,.. kvinnor kan visst våldta. En kompis till mig ankrade på fyllan och vaknade av att en brud satt och red honom. Ok, det kanske mer är sexuellt utnyttjande men ändå... hur hon fick eld i staken vet jag inte men på nåt vis gick det... hon var inte speciellt fager och polarn blev inte så glad. Han hade ju lätt kunnat anmäla henne.
Inlägg #15: Postat: 2002-09-05 12:35:00
Christer H
Jensa, din beskrivning är inte helt orimlig eller ovanlig heller för den delen. Men att din kompis inte anmälde beror nog på att både han och Caroline, Conny och de flesta radikalt skiljer på mäns och kvinnors sexualitet och ansvar. Detta är en okonsekvent ICKE-JÄMSTÄLLD syn! Conny kanvill? uppenbart inte läsa innantill....Mvh CH
Laddar...