Inlägg #21: Postat: 2002-09-03 21:18:00
|
JPA |
Kajsa, de ar trevliga saa lange du inte ger anspraak att sjalv vilja bestamma over dina barns sjukhus, skolor etc. Eller spraak. Testa finska, efternamnet antyder kunskaper. Daa kommer trevligheten forsvinna, for ALLA skall ju HA DET LIKADANT. Jag rostade vanster innan jag fick barn. Daa blev jag liberal!
|
|
Inlägg #22: Postat: 2002-09-03 22:28:00
|
Johan Rydén |
Jag vet inte om jag är lycklig. Men jag är inte precis olycklig. Vänstermänniskor har allt för ofta förbudet nära till hands. Man förvägrar barnen alternativa pedagogiker i skolan osv. I mina ögon handlar detta om intolerans. Och intolernans är väl knappast en trevlig företeelse. Låt liberalismen segra. Överlämna demokratin åt medborgarna!
|
|
Inlägg #23: Postat: 2002-09-04 12:24:00
|
Ola |
Moderater har det roligare i vart fall. Några exempel på vad en moderat kan göra utan att ha dåligt samvete. Kolla på TV såpor, käka på MC Donalds, spela golf.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2002-09-04 12:38:00
|
Gabbe |
Vänster, höger upp eller ner...
Det finns viktigare saker än skalor, det finns en övertygelse om att man skall få handla fritt och ta personligt ansvar. Vill man inte visa empati skall man inte behöva det och inte tro att man får empati tillbaka.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2002-09-04 13:51:00
|
Maniac |
Den genomgode och Levnandsglade folkledaren Stalin var så trevlig att han dödade 20-50000000 människor..
snacka om uppoffring för mänskligheten.
ytterligare ett dåligt inlägg.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2002-09-04 15:30:00
|
Dessie |
Vänsterkillar är oftast snyggast.
Och det viktigaste av allt! De kan faktiskt uppföra sig till skillnad från moderatungar som skriker vänsterpartietfitta efter en på stan, bara för att man råkar ha rosa nitbälte på sig.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2002-09-04 18:16:00
|
David Woxberg |
Jag utgår från att artikeln är ironisk. Först skriver du att artikeln innehåller empati, för att i slutet implicera att vi Moderater inte älsar, inte tror på förlåtelse och försoning, och att vi bara finner lyckan i materiella ägodelar. Medan du, upplyst som du tror dig vara, har sett ljuset och därmed har rätt att nedlåtande ställa frågan om vi kan vara lyckliga. Så fint av dig.
/ David Woxberg, lycklig moderat
|
|
Inlägg #28: Postat: 2002-09-04 20:12:00
|
Carola |
Har funderat på din rubrik. Har gått igenom min krets av höger resp. vänstermänniskor. Många gånger upplever jag en sida hos ex. vänster, att de lever absolut inte som de röstar. Inte alla, men många. Sen till högerfolket som många gånger inte alla har mindre förståelse för andra som har det svårare. Sen finns de som röstar vänster men levet otroligt höger. Men jag vet faktiskt inte, finns nog alla de sorter.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2002-09-04 23:59:00
|
Mikael S |
För något år sedan kom en undersökning som visade en stark korrelation mellan "upplevd lycka" och inkomstnivån. Om vi dessutom antar att det är vanligare bland de med högre inkomst att rösta borgerligt kan vi nog anta att det är vanligare att borgerliga väljare anser sig vara "lyckliga". Vad det nu har med saken att göra?
|
|
Inlägg #30: Postat: 2002-09-05 09:10:00
|
X-man |
Jag tycker att du fortfarande verkar döma efter den generella bilden av höger resp. vänster och inte vad de olika blocken står för här i Sverige... Man kan knappt anklaga något av partierna i riksdagen i Sverige för osolidariska eller odemokratiska, åtminstone inte i alla frågor... Men som någon sa längre ner, endast för de vänstermänniskor som hyllar solidariteten gäller dina synpunkter, och egoism förekommer tyvärr i alla läger...
|
|
Inlägg #31: Postat: 2002-09-05 10:29:00
|
Åsa-Maria |
Apropå lycka...
Idag känner många människor någon sorts tomhet, meningslöshet. Börjar vi kanske ana att det döljer sig en annan, betydligt dystrare, verklighet bakom de där glättiga reklaminslagen?
Höger eller vänster, lycklig eller ej; är det inte dags att vi alla frågar oss om den där tillfälliga njutningen på golfbanan eller MacDonalds verkligen är det vi söker efter?
|
|
Inlägg #32: Postat: 2002-09-06 12:08:00
|
M |
fy fan vad dumt! kan man ha en så här schablonmässig bild av verklilgheten? Det är sånt här snack som får mig att vilja gå från vänster till liberal. Jag är ju vänster, men hatar verkligen den här vänsterdogmatismen.
|
|
Inlägg #33: Postat: 2002-09-07 19:02:00
|
Johan Lundberg |
Det finns mängder av lyckliga moderater, likaväl som det finns deprimerade med.
Jag tycker det är mer medmänskligt att låta alla leva av sig själva och för sin egen skull, än att de arbetar för någon annans behov och för kollektivets bästa.
Solidaritet, empati, lycka, allt detta finns hos moderaterna. Är man politiskt aktiv vill man få till en bättre värld där fler är lyckliga. Skillnaden är vilken väg man väljer mot målet.
|
|
Inlägg #34: Postat: 2002-09-07 21:10:00
|
Farbror Polisen |
Släck GENAST haschpipan, Kajsa! Och spotta även ut katbladen!
|
|
Inlägg #35: Postat: 2002-09-10 23:25:00
|
klasse |
men hallå!, du glömde att samuel sirén och daniel somos är höger, dom är ju trevliga.
|
|
Inlägg #36: Postat: 2002-09-11 18:42:00
|
gisela |
trevliga människor behöver inte lagar för att vara schyssta.
|
|
Inlägg #37: Postat: 2002-09-12 14:57:00
|
Vincent |
Kajsa öppnar med raskt friskriva sig från allt hon hädanefter häver ur sig.
Följer sedan upp det med den ena drapan värre än den andra. Bara den som lagt av med att tänka själv kommer alls till tanken att rapa varenda fördom de kan hitta
Bilar är hårda & barn är mjuka, moderater är dumma/ snikna/ prylbögar mens vänstermänniskor är snälla & vackra & kloka & harmoniska - vilket DRAVEL - skäms
|
|
Inlägg #38: Postat: 2002-09-12 15:56:00
|
KB |
Finns det några lyckliga VPKänster-människor, nu när Sovjet har fallit?
|
|
Inlägg #39: Postat: 2002-09-15 14:59:00
|
Patrik Floding |
Det är ju ett känt faktum att ju mindre man begriper, desto lyckligare blir man! Därför är Vänstern gladare och alla-tycker-lika-och-det-är-synd-om-alla-andra mysiga. Tyvärr hjälper inte detta Sverige att klara sin ekonomi, så vi får tycka lika i alkoholbedövad misär snart -vilket nog passar VP.
|
|
Inlägg #40: Postat: 2002-09-17 12:53:00
|
CalWin |
Jag är en liberal som i alla fall oftast är glad. Tycker det är konstigt att inte fler öppenhjärtligt tar emot det liberala uttrycket live and let live och inser att detta är nyckeln till framtida välstånd och därmed välfärd. Dissa inte marknaden, det är den som betalar välfärd i världens humanaste o bästa land.
|
|