Varför är bögen bög?

Inlägg #1: Postat: 2002-09-02 13:03:00
Andreas
Jag har inte heller uppfattat Jan Guillou som "störd av bögar" kan tydligen även hålla med Christer H ibland. Däremot vidhåller jag att det var naivt att - vare sig det var direkt eller indirekt menat - dra en koppling mellan antalet Pridefestivaler i en kultur med antalet "reella" homosexuella.
Inlägg #2: Postat: 2002-09-02 13:40:00
Marcus P
Uppriktigt sagt tror jag inte att Guillou har gjort riktigt det. Jag tror mer på teorin att Sourze ringt upp Guillou och tjatat, fått en kortare kommentar och skrivit den i hans namn. Jag har en känsla av att Guillou - trots sin allombekanta arrogans och översittartendens - skulle ha liiite mer att komma med i en debatt än ett så löjligt påstående.
Inlägg #3: Postat: 2002-09-02 15:50:00
Andreas
Jag tror dessvärre du har fel. Dessvärre eftersom jag hade högre tankar om JG. Men om du läser hans svar på mitt inlägg, så ser du att han tror att det är mitt "önsketänkande" som gör att jag tror att antalet homobrott inte avspeglar det reella antalet. Mitt "önsketänkande" vilket som du oxå vet inte är ett önsketänkande utan ett logiskt tänkande räcker inte till säger JG
Inlägg #4: Postat: 2002-09-02 16:23:00
Marcus P
Jag märkte inga större fel på logiken i ditt inlägg - även om vi som sagt har olika åsikter. Jag ska ta upp det där med konsekvenser i en separat artikel så snart jag blivit klar med allt det här valtjafset. Men av Guillous "svar" att döma verkar det inte som om han läst artikeln. forts
Inlägg #5: Postat: 2002-09-02 16:23:00
marcus p
Vilket blir logiskt om det är så att Sourze ringt honom, sammanfattat din artikel och bett om kommentar, fått ett par snabba repliker det är många som ringer honom, kan man anta och publicera det i hans namn. Det har hänt förr. sök på Carl Johan De Geer
Inlägg #6: Postat: 2002-09-02 17:03:00
Andreas
Inte omöjligt. Du borde läsa Calle Norléns kolumn i senaste QX en gaytidning. Han är av ung. samma åsikt som jag fast han förstås som vanligt uttrycker sig hundra gånger bättre och mer träffsäkert Han talar också om det här med "hetsning av kändisar": AB hade ringt upp honom efter JG:s artikel publicerats.
Inlägg #7: Postat: 2002-09-02 21:52:00
Marcus P
Jag har läst QX, men inte just det numret. Det är väl den som finns gratis att plocka utanför Musikörat, så man kanske skulle göra en räd. Men var det inte så med Norlén att AB ringde honom och mer eller mindre kastade en ev. dålig sammanfattning av JG:s teser?
Inlägg #8: Postat: 2002-09-03 10:23:00
Christer H
Sökte på QX, och fann inte Norlens kolumn, det hade jag inte väntat mig heller. Däremot nyheten om Anne Holts blivande "mödraskap". I texten framgår att Jan Guillou var en av gästerna på hennes bröllop för två år sen. Rimmar illa med hans påstådda homofobism.... Mvh CH
Inlägg #9: Postat: 2002-09-03 13:14:00
Andreas
Christer, den finns tyvärr inte på deras webbsajt, bara i pappersform. QX har många utdeln. ställen i storstäderna Vad menar du förresten med "det hade jag inte väntat mig"? Att JG är homofob har åtminstone inte jag påstått. Mvh A
Inlägg #10: Postat: 2002-09-03 15:20:00
Christer H
Jag hade inte väntat mig att finna den eftersom jag förmodade att du länkat i så fall. Ulf W. m fl. påstår att Guillou är homofob. Jag har inte sagt att du tillhör dom. Mvh CH
Laddar...