Inlägg #21: Postat: 2002-09-04 15:01:00
|
Anonym |
Själv mår jag som bäst när jag är som hårlösast där nere. Båda i vardagen och under sexuella aktiviteter. Fast det betyder inte att jag rakar mig exakt varje dag, för då skulle det se ut som det förekommit slakt eller något.
Men trots detta är jag feminist och eterlyser valfrihet även i denna fråga.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2002-09-05 17:47:00
|
Lisa Hartzell |
Bra artikel. Är vi släkt?
|
|
Inlägg #23: Postat: 2002-09-05 21:54:00
|
Liza |
Ett problem är att s k sexexperter köpt rakt av vad porren tycker är "sexigt" på kvinnor. Katerina Janocuch skrev i Expressen Söndag ang kvinnor, rakning: Sanningen är att du kvinnan blivit slö och inte orkar raka sig. Annat är det om hon är singel och raggar på krogen, då är det naturligt att hålla sig fräsch fräsch här lika med raka sig. Kvinnor som inte rakar sig är alltså ofrächa enl Katerina J. Undrar om hon tycker vi är ofräscha när vi har mens också?
|
|
Inlägg #24: Postat: 2002-09-06 10:50:00
|
Rakad & fri |
Det är oerhört vanligt att kvinnor rakar sig idag. Om detta vore så farligt som artikeln säger skulle landets gyn-mottagningar braka ihop under trycket av hundratusentals infekterade muttor. Förr sas det att handflatorna skulle bli håriga om du onanerade, nu varnas det för att muttan ruttnar bort om du rakar den. Starka krafter vill att vi tjejer inte ska ägna oss åt våra kön. Jag säger: raka den, pilla, bli slickad, knulla, använd den! det är skönt!
|
|
Inlägg #25: Postat: 2002-09-06 13:03:00
|
va sa du? |
Jag tror inte det är så enormt vanligt att kvinnor gör det, vem har tid med sånt? Bara det inte ses som lustigt och ofräscht att inte raka sig därnere så skiter väl jag i om andra gör det eller ej. Det ska väl finnas rum för alla sorter. Men man kan väl låta info om problem och sånt luftas, sedan kan var och en bestämma själv hur de vill göra utifrån alla fakta som finns, ok?
|
|
Inlägg #26: Postat: 2002-09-06 15:29:00
|
C |
SÅ bra.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2002-09-06 20:39:00
|
Carin |
Bra artikel! Belyser på ett utmärkt sätt de sk "experternas" bristande ansvarstagande. Det här med orsak och verkan tycks vara bortglömt idag.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2002-09-07 01:49:00
|
Joachim |
Jag hoppas innerligt att de tusentals naturister som rakar sig och har rakat sig i många år läser den här artikeln så att de genast kan sluta upp med dessa dumheter.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2002-09-07 06:15:00
|
marcus |
Okej. Intressant. men hur vill du ha det, och var drar du gränserna ?
|
|
Inlägg #30: Postat: 2002-09-07 09:55:00
|
Ante |
Jag tror att modemagasin är en större orsak till att unga tjejer rakar än porren då tjejer konumerar betydligt mer sånt än porr. Porren speglar, liksom andra medier bara det som är populärt hos massorna. Vem vet, nästa årtionde kanske 70-talets sunda ideal är tillbaka. Och då kommer porren att spegla detta, liksom andra medier. Många är trött på brunbrända, silikonfyllda, blondiner med rakat pubishår och vill se kvinnor som dom är tänkt att se ut, som evolutionen skapade oss :-
|
|
Inlägg #31: Postat: 2002-09-08 02:35:00
|
eno |
jag tycker att folk som gillar rakat är väldigt perversa och på gränsen till pedofiler. hår är kvinligt. hårlöst liknar barn som är små och ännu inte har utvecklats färdigt. varför inte be sin fru bära barnmask, det är väl ett steg i ungefär samma riktning.
hår är moget och sexigt och visar att man är mer än byxmyndig!
|
|
Inlägg #32: Postat: 2002-09-09 23:38:00
|
Stella |
Jag är kvinna och jag har hår, lev med det! Lite fixning med sax är allt som behövs, för både kvinnor och män. Rakning ger småsår, inflammerade porer och sannolikt mindre känslig hud i underlivet liksom omskurna män får okänsligare ollon när det nöter mot kläderna hela tiden. Den tjej jag vet som rakar sig ofta går alltid och kliar sig i skrevet i flera dagar varje gång-men det är kanske det herrarna tänder på, att vi plötsligt blir mer lika dom?
|
|
Inlägg #33: Postat: 2002-09-10 23:19:00
|
Christian Larsen |
Jag har 2 synsätt på det hela. Det ena är i sexlivets syn och den andra i snygghetens. Det första synsätet så ser jag det rätt trevligt vid oralsex att tjejen är "rakad" men då måste faktiskt tjejen kunna kräva samma sak. Den andra synen som jag vidhåller är att man kanske kan ta bort där man har oralsex men lämna lite som prydnad för iaf jag tycker det är snyggt . För ärligt talar tror jag om man är lite försiktig så tror jag nog inte infektions risken är så stor. Rätta mig om jag har fel.
|
|
Inlägg #34: Postat: 2002-09-12 13:01:00
|
smli |
Det va rtyp det finaste jag läst på länge!Mkt mkt bra och klokt skrivet. Jälit skratt framkallande ironi...
|
|
Inlägg #35: Postat: 2002-09-12 20:47:00
|
Current 93 |
ÅH, vill du lösa anorektiska tjejers problem med att bjuda på ett stort saft&bullkalas oxå? så dom slipper va hungriga menar jag? Ungdomar som dricker för mycket kan få åka karusell på grönan, så dom blir yra och inte behöver dricka mer... osv osv fattaru poängen?
|
|
Inlägg #36: Postat: 2002-09-14 21:37:00
|
Farbror Polisen |
Släck GENAST haschpipan, Åsa! Och spotta även ut katbladen!
|
|
Inlägg #37: Postat: 2002-09-17 16:18:00
|
Kråkan |
Har ni varit på SATS? Där är de mörka trianglarna lätträknade kan jag säga! Och när man ser stringtrosor för 7-åringar blir man rädd! För ett antal år sen var det ok att inte raka sig under armhålorna. Idag skulle man bli tagen för sjuk/otroligt glömsk eller militant feminist. Vad kommer härnäst? Vi måste säga stopp tror jag.
|
|
Inlägg #38: Postat: 2002-09-27 11:45:00
|
Fia |
Stackars Åsa V som vill vara normal! Jag förstår att hon inte har tid att raka sig, det måste vara mycket som skall kollas och stämmas av..
Vems normer är det du följer, Åsa?
Om vi skiter i att raka oss så blir det synd om dom som har onormalt mycket eller onormalt lite hår istället.
|
|
Inlägg #39: Postat: 2002-10-06 01:32:00
|
Joss |
Alla är vi porrskadade, och alla är vi påverkbara. Men alla kan vi vara starka nog att stå emot idiotin. Har inte rakat mig någonstans på 2 år nu. Inte sminkat mig helelr för den delan. Snacka om frihet, och snacka om självförtroende! Ett tips för er tjejer som känenr att ni behöver lite schyst självkänsla. Man trivs med sig själv, med den man verkligen är, när man inte döljer sig under raksår och spackel.
|
|
Inlägg #40: Postat: 2003-02-18 20:13:00
|
Lilla jag |
Rakade mig i åldern 17- 20, fick svampinfektioner som ledde till vestibulit och har pga det kvappt kunnat ha sex de senaste två åren. Vilja att vara fräsch vid sex har alltså lett till att jag inte kan ha sex alls. Detta är ingenting jag är ensam om, utan det är vanligt bland unga tjejer. I allafall enligt personalen på de ungdomsmottagningar jag varit i kontakt med. Så snälla, innan ni rakar murven, tänk ett steg till!
|
|