Inlägg #1: Postat: 2002-09-02 15:05:00
|
Unni |
Äntligen någon som slår hål på hygienmyten vad gäller rakning. Tidigare rakade man alla kvinnor inför förlossningen, men det slutade man med för 15-20 år sedan, när forskningen visade att risken för infektioner ökade efter rakning. Man bör istället fråga sig varför tjejer är så uppfyllda av att behaga, att de kan utsätta sig för könsrakningens alla risker och besvär.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-02 15:22:00
|
soa |
Tack för att du inte föll för frestelsen att skriva "Rakad fitta?" Det kunde gett dig 10 000 i belöning men vi har haft den diskussionen här i våras, det räcker.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-02 15:33:00
|
Olle |
Fan också, jag som håller på att övertala min fru att raka sig. Ser hon det här så blir det inget.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-02 15:57:00
|
Åsa Vifell |
Att någon med ansvar att ge tonåringar råd om sex säger så i TV är ofattbart. Han borde veta hur svårt det är för unga tjejer att stå emot alla krav. Krav från killar, porrfilm, reklam, en sexualiserad media & grupptryck. Han om någon borde tala om för dem att de duger som de är och reflektera över hur kraven på unga tjejer påverkar självkänslan och vad de går med på. Nu har han sagt att tjejer inte duger som de är utan att de ska anpassa sig till killars krav.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-02 16:22:00
|
Markus Hankins |
Men man slipper ju få hår i maten! Vilken annan plats går man och får hår i maten? Då skulle ju hälsovårdsnämnden stänga ner stället bums.
Och inte kan sexualvårdsnämnden stänga alla håriga fittor???
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-02 17:24:00
|
solveig |
När ska vi tjejer få mod att bestämma över våra egna kroppsdelar? Har man engång provat gå med rakad fitta så vet man hur skönt det är med hår som ger luft och skydd.Ett snöre i baken är heller inte trevligt, det är bara osäkra tjejer som gått i marknadsfällan som köper sånt. Sköna bomullstrosor på lurv är bäst, sen får karlar tycka vad dom vill!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-02 17:38:00
|
Johan R |
Hår är sexigt tycker jag. Men det är fortfarande upp till var och en. Det kvittar vad ni säger. Det handlar mycket mer om individens styrka än om marknadskrafternas. Ni angriper problemet i fel ände. Skyll för fan inte på oss pojkar denna gång.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-02 18:34:00
|
Mikael V |
Fick en déjà vu. Förresten, vad är det för datum idag? Trodde väl det.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-09-02 20:18:00
|
Kvinna |
Tack Åsa! Bra att nån ger en annan bild än att det skulle vara bra att raka sig bara för att vissa killar vill det. De flesta äldre killar och tjejer skulle inte komma på tanken men det vet man kanske inte när man är ung.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-09-02 20:28:00
|
anna a |
supertext. man kan också ifrågasätta höga klackar, p-piller och en hel del annat som anses höra kvinnligheten till på olika sätt.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-09-02 20:38:00
|
Christer H |
Anpassar du dig blir du omtyckt. Omtyckta vill alla varaspeciellt av medmänniskor man gillar. Att göra sig fin, ren, rakad osv. är därför något vi alla gör ytterst för vår egen skull. Allt annat är skitsnack och feministisk propaganda. Kvinnor är lika fria att välja som män i detta avseende! Mvh CH
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-09-02 21:22:00
|
Magnus |
Att vissa kvinnor aldrig tröttnar på att hitta nya saker att ge oss män skulden för är något som förundrar. Visst, Olle W skulle givetvis gett henne bättre råd och inte klassikern inom sex & samlevnad. Vissa tjejer kanske testar att raka pga av osäkerhet, men inte alla.Känns som ni gör det enkelt för er genom att lägga skulden på det otäcka könet!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-09-02 23:23:00
|
Jaxx |
Jag ifrågasätter starkt den "sanning" som ÅH försöker göra gällande här, att det skulle vara hälsovådligt att raka sig mellan benen? dra den om rödluvan oxå. Detta är ren symbolik/politik, vilket borde hållas åtskilt från människors sexuella preferenser
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-09-03 09:58:00
|
anders |
Porren har nog lett till att så många? kvinnor/tjejer rakar hela könet, men hur ser Elles eller nån annan godtycklig tidning som vänder sig till kvinnor baddräktsreportage ut? Där sticker det inte heller fram nåt hår. Vad menar jag? Jo, att idealen inte bara är skapade av män utan även av kvinnor. Jag menar att kvinnor också kan styra den bild som förmedlas av dem genom att välja att inte köpa sådana tidskrifter. Det är dags för kvinnorna att agera.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-09-03 10:38:00
|
Petter R |
Alla killar gillar inte småtjejer. Fattar inte diskussionen. Känner ingen killpolare som gillar småbarns-sköten utan hår. Vem har sagt att alla killar gillar rakade tjejer? Debatten känns helt rubbad. Finns det verkligen nån som säger att deras tjej ska raka sig?
|
|
Inlägg #16: Postat: 2002-09-03 11:42:00
|
Man |
Ville bara säga att jag som man tänder på kvinnor som ser naturliga ut. Jag gillar absolut inte rakade kön. Dessutom är det något pedofilbetonat över att vilja att en vuxen kvinna ska se ut som en liten flicka dvs. utan könshår. Å andra sidan har jag sett att det finns kvinnor som tycker att kroppsbehåring hos män är äckligt, vilket ju är lika sjukt.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2002-09-03 12:23:00
|
Jag |
Ja det där med att raka sig för att vara fräsch är rena löjan. Just det, det blir ofta små sår av rakhyveln, apparat och där samlas bakterier. Det är skrämmande att s k experter inte vet det.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2002-09-03 12:28:00
|
Skim |
Vad är det med er, man är väl ingen pedofil? Sluta raka för killar skull. Jag vill ha en riktig kvinna!
|
|
Inlägg #19: Postat: 2002-09-03 12:29:00
|
Henke |
Jag som kille skulle aldrig få för mig att raka mig i ändan. Hur bär man sig för övrigt åt? Skit i alla sjuka killar tjejer. Ta mig istället!
|
|
Inlägg #20: Postat: 2002-09-03 12:38:00
|
Åsa V |
Jag vill vara normal! Jag rakar inte håret på mina ben heller och jag vill inte att det ska betraktas som onormalt vilket det gör idag. Det är kvinnligt att ha hår på benen. Kvinnor är skapta så. Män också.
|
|