|
Inlägg #21: Postat: 2002-09-01 23:53:00
|
|
nix |
Men, vad spelar det för roll? Det viktigaste är att man inte förolämpa dessa känsliga avarter som bara vill njuta av sina bisarra sexuella läggningar, eller hur?… om jag får ironisera en lite stund…:
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-09-02 00:00:00
|
|
Axel |
nix: på vilka grunder menar du att homosexualitet är patologisk?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-09-02 00:06:00
|
|
Per |
nix: huruvida homosexualitet är bisarrt eller inte ligger väl i betraktarens ögon?.. Och problemet med barnafödandet i Sverige avhjälps nog inte med mindre homosexuella individer... Jag tänkte på hela världen..
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-09-02 00:42:00
|
|
nix |
Axel: du vet ju att det finns både fysisk och mental ohälsa. Den fysiska ohälsa är generellt lättare att mäta / fastställa. Den mentala är mycket svårare. Inga människa besitter den perfekta fysiska och mentala hälsan. Men man anser det som patologiskt när ett människas beteende hamnar utanför vissa normala ramar.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-09-02 00:43:00
|
|
nix |
Mental ohälsa kan bero på fysiska hjärnskador men också på social påverka ex. krig, psykisk tortyr, osv. Homosexualitet kan ha flera orsaker bla: hormonel obalans det går att mäta, social påverka och en blandning av båda två. En kille som under sin uppväxt blir utsatt för homosexuella kontakter löper stor risk att bli homo. En tjej som har fått dåliga erfarenheter med killar kan lätt bli lesbisk.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2002-09-02 10:26:00
|
|
Jaxx |
Till nix: Om det är någon som är patologisk och bisarr så är det du och dina idéer...
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2002-09-02 10:39:00
|
|
nix |
Jag blev föga imponerad av dina argument jaxx… mentalsjuka brukar faktiskt reagera som du gör.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2002-09-02 22:02:00
|
|
anna a |
det var väl bara en tidsfråga innan nix skulle börja kalla oliktänkande för mentalsjuka. vi har en ny monica bodling! om jag är bisexuell, är det för att jag haft dåliga erfarenheter av båda könen då eller? snicksnack.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2002-09-02 22:14:00
|
|
nix |
anna a: är du trögtänkt på riktigt?! Jag har sagt att det finns flera orsaker till att några blir homosexuella, men du valde bara kommentera den som inte passar dig… briljant.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2002-09-03 13:18:00
|
|
Klas |
skulle ändock vara intressant om nix utvecklade sin tes om att "ha haft dåliga erfarenheter" när det gäller bisexuella. annas fråga är relevant. Eller är det så att man blir homofob av att ha "haft dåliga erfarenheter av homosexuella"? Tål att tänkas på
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2002-09-03 13:21:00
|
|
Kalle P |
"Homosexualitet kan ha flera orsaker bla: hormonel obalans det går att mäta, social påverka och en blandning av båda två." nix, hur kommer det sig då att man inte hittat klara samband, eftersom det är så lätt att mäta? Hur förklarar man att en kille med "normal" social uppväxt och mkt hög halt av testosteron blir homo?
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2002-09-03 13:22:00
|
|
Kalle P |
Och hur definierar du "mental ohälsa"? Är inte det när man lider av något? Vem bestämmer vad som är mental ohälsa?
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2002-09-03 13:25:00
|
|
Kalle P |
"En kille som under sin uppväxt blir utsatt för homosexuella kontakter löper stor risk att bli homo. En tjej som har fått dåliga erfarenheter med killar kan lätt bli lesbisk". *Skrattar högt* Du menar inte allvar va? En kille som blir utsatt för heterosexuella kontakter då, löper han större risk att drabbas av heterosexualitet?
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2002-09-03 15:35:00
|
|
nix |
Kalle P: varför skulle inte miljön påverka ditt sexuella beteende? Varför är ni bögar så besatta av att vidhålla myten om att det inte finns nån orsak till varför man är hetero eller homo? med vilket syfte?
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2002-09-03 15:42:00
|
|
nix |
här kan du läsa om forskning och uttalande från akademiker som själva är homosexuella. Kom inte sen och påstå att dom är bara dumma allihopa, eller att alla är bara religiösa fundamentalister, utan att hänvisa till vilka punkter som du inte håller med om och varför. Länk: narth.com
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2002-09-03 16:08:00
|
|
Kalle P |
Fråga: vad får dig att tro att jag är gay? Är alla som motverkar rasism icke-svenskar? Anna fråga: Har miljön påverkat ditt beteende nix? Vem lärde dig att bli vad du blev?
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2002-09-03 16:23:00
|
|
Kalle P |
Har kollat Narths hemsida. Den är skrämmande. Och - tyvärr - den har religiösa förtecken. De talar bl.a. om terapi för att "bota" homosexuella...Var finns objektiviteten bland de som är sjuka nog att tro att homos är sjuka...? Mörkrädd blir ma
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2002-09-03 18:18:00
|
|
nix |
Beträffande Anna a, så vet jag att hon förespråkar feminismen vars lära stödjer teorin om att vårt beteende är kulturellt betingat och inlärt. Underligt att sån teorin inte får tillämpas på homos…
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2002-09-03 18:25:00
|
|
nix |
Jonas: om de flesta får utlösning och njuter av att runka, om de flesta män kan få utlösning genom att föra in kuken in i vilket "lämpligt" hål som helst, så vad är det som förhindrar en att vara homo förutom de principer som präglar den miljö som man har växt upp i?
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2002-09-03 18:37:00
|
|
Per |
nix på 39: samma saker som gör att man inte bli kär i vem som helst skulle jag vilja säga.... Jag blir inte "kär efter hål" iallafall.. Är min "förmåga" att bli kär i vissa personer men inte andra inlärd?
|
| |