|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-31 19:36:00
|
|
Per |
Vad menar du?.. Förtydliga.. Ja.. man kan ifrågasätta det påståendet eftersom man idag vad jag hört inte kan visa på vad orsaken till homosexualitet är.. Då kan man väl inte prata om "spridning"?.. Men du kanske menade nått annat?..
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-01 01:38:00
|
|
nix |
Det finns nog inte bara en enda orsak till homosexualitet, utan flera. Och jag menade *spridning* precis som när man menar "spridning av tuberkulos". Vad är det som garanterar att homos kommer alltid att vara en minoritet?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-01 11:32:00
|
|
Per |
Varför måste detta garanteras?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-01 13:06:00
|
|
anna a |
nix, dina insinuationer är smaklösa och förolämpande. att jämföra homosexualitet med en dödlig sjukdom som tuberkulos är vedervärdigt. om det är något som mer än annat hotar jorden just nu är det överbefolkningen, dvs spridningen av parasiten människan och inget annat. skäms.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-01 13:17:00
|
|
nix |
Vaddå skäms? Bara för att jag inte ha samma åsikt som du? dessutom är tuberkulos inte alltid en dödlig sjukdom. Du har faktiskt inte framfört nåt vettigt argument i sakfrågan, utan bara personangrepp. Det är ju du som borde skämmas.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-01 13:21:00
|
|
nix |
Per: varför inte? jag syftar på dessa som kategoriskt påstår att homos alltid varit en minoritet och så kommer dom att förbli.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-01 14:54:00
|
|
Axel |
Du tänker dig att homosexualitet är smittsamt?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-01 16:09:00
|
|
nix |
Inte som ett virus eller bakterie men som social och/eller grupp påtryckning ja… är jag homofob om jag som man avvisar en annan man pga hans sexuella närmande?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-09-01 16:42:00
|
|
anna a |
nix. nej, personangrepp är t.ex. när man påstår att en annan person exempelvis genom dennas sexuella läggning är sjuk. jag har visst framfört ett vettigt argument i sakfrågan, nämligen att homosexualitet är BRA för planeten jorden. Hört talas om överbefolkning?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-09-01 17:27:00
|
|
Per |
Min fråga återstår. Varför måste det garanteras? Vad är syftet med att motverka en "spridning" som jag inte alls tror existerar? Om du själv är trygg i din sexualitet behöver du väl inte oroa dig för din egen skull?
/ Per, otroligt heterosexuell.. ;
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-09-01 17:33:00
|
|
Per |
svar 8: Nej, du är inte alls homofob för att du avvisar en man pga sexuellt närmande.. Jag skulle också avvisa en man som "stötte" på mig.. Homofob är man när man är "rädd" för homosexualitet. T.ex. att du avvisar en kompis bara för att han är homosexuell...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-09-01 20:49:00
|
|
nix |
anna a: jag står fast vid att homosexualitet är ett icke frisk beteende tills någon tar fram verkliga argument som bevisar motsatsen, alltså, inte bara demagogiska önsketänkande. Vidare tycker jag att din syn på mänskligheten är minst lika sjuk. Anser du dig själv som en människa och parasit? Då får du väl stå för det alldeles själv.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-09-01 20:57:00
|
|
nix |
Per: faktum är att jag har blivit kallad för homofob just för att jag inte uppskattade en annan mans sexuella närmande. Men nej, jag är inte rädd för min egen skull, utan för mina barns, barnbarns eller barnbarnsbarnens skull. För att du ifrågasätter väl inte att fortplantningen är ett av mänsklighetens grundläggande behov?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-09-01 21:11:00
|
|
nix |
Homosexuella är ofta promiskuösa och byter ut sina partner ofta även om några få undantag kan finnas. Att tala om kärlek i detta sammanhang är nonsens, ty homosexualitet handlar om missriktad sexuellt åtrå. Det är ju ingen förolämpning att påstå att homosexualiteten är en sjukdom, precis som allt annat som kan leda till människans fördärv kan anses sjukligt.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-09-01 22:15:00
|
|
Per |
Isåfall är jag en heterofob då... för jag har avvisat kvinnor typ.... Den personen som kallade dig det hade nog fått det om bakfoten.. Men du kan mycket väl vara homofob av andra orsaker?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-09-01 22:19:00
|
|
Per |
Om jag får vara fördomsfull en stund.... ;.. nix: Tillhör du något religiöst samfund?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-09-01 22:49:00
|
|
nix |
Nej du, det gör jag inte. Jag påstår inte heller att homosexuella *måste* vara sämre människor, men jag kan varken ljuga för mig själv eller för andra bara för att inte "förolämpa" dom. Kan du ta fram övertygande argument som förklarar att homosexualiteten inte är patologisk, att den *är* önskvärd och att antalet homos kommer aldrig att vara en majoritet?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-09-01 23:10:00
|
|
Per |
nix: Önskvärd ur vilken synvinkel? Biologiskt? Moraliskt? Egoistiskt?
Uppriktigt sagt så stör det mig inte om homosexuella skulle vara majoritet... Som anna a skrev så har vi faktiskt idag ett problem med överbefolkning, så människans fortlevnad är nog inget akut problem, snarare isåfall av motsatt anledning..
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2002-09-01 23:18:00
|
|
Per |
nix: För att kunna svara på frågan om antalet homosexuella kan komma att bli en majoritet måste vi först besvara frågan vad som gör att vissa blir homosexuella.. och eftersom vetenskapen inte vet, så kan vi inte svara på din fråga..
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2002-09-01 23:39:00
|
|
nix |
Jag kan inte se homosexualitet som önskvärd bara för att jorden är överbefolkad på vissa ställen. Exempelvis har brist på barnafödande i Sverige varit ett bekymmer för politiker som befarar att antal pensionärer kommer att vara för stort i förhållande till ny arbetskraft.
|
| |