|
Inlägg #1: Postat: 2002-09-01 11:29:00
|
|
Tobias |
Du vet inte mycket om du tror att de flyttar dit frivilligt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-09-01 19:16:00
|
|
Jonas Persson |
Kan någon förklara för mig på vilket sätt svenska politiker tvingar invandrare att flytta till Rosengård och Rinkeby. Jag förstår om de flyttar till sina nära och kära. Men att skylla detta på svenska politiker är magstarkt!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-09-02 23:43:00
|
|
Olle |
En gång i tiden så försökte man att få flyktingar att stanna på den ort det utplacerades, genom att hota med indraget socialbidrag. Det togs bort efter protester..
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-09-03 07:32:00
|
|
Anna |
Det är klart man vill bo nära och kära när man lämnat allt man äger. De har ingenting kvar utom varandra! De har ju för 17 inte råd att bo i Saltsjöbaden eller nån annanstans! Tror du de kan köpa bostadsrätter eller?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-09-03 13:16:00
|
|
Ola |
Kolla nere på Spanska solkusten. Där bor svenskarna i svenskområden, dom umgås med svenskar, käkar svenskt om det går, har svenska traditioner. Det är helt naturligt att man vill bo med sina likasinnade och leva med de traditioner man är van vid.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-17 15:48:00
|
|
Kråkan |
Hallå! I Stockholmsområdet är det svårt för vilken höginkomsttagare som helst att få bostad. Tror ni att invandrarna tackar nej till alla erbjudanden om Kungsholmen och Vasastan eller?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-09-25 09:47:00
|
|
Natalia |
Att ”bunta ihop invandrare” handlar inte alls om boende. Eller snarare inte enbart om boende. Det som är viktigast är att alla tillmäts samma egenskaper. Negativa sådana dessutom! Det är svårt att få adekvat arbete oavsett hur kompetent man än är och hur högt utbildning man har! Det är svårt att få bostad i en eftertraktad område oberoende av ens ekonomiska status. Det räcker med fel namn eller brytning. Man betraktas som analfabet och stökig. Som an andra kategori människa.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-09-25 09:49:00
|
|
Natalia |
Jag tror att alla som påstår att ”invandrare” väljer själv, borde ”wallraffa” lite, dvs förklä sig till en utlänning och tala med brytning det hjälper föga att man har stort ordförråd och korrekt grammatik. Man skulle mycket snabbt inse hur absurt låter alla argument om låga kvalifikationer, inkompetens och diverse andra.
|
| |