|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-30 16:26:00
|
|
Tobias |
Jag tror den homofobe historieälskande Jan blev lite bestört när han såg SVTs lite udda historiska gestaltning av Gustav III. "att svenska kungligheter varit homosexuella, nej nu går det för långt, bäst att skriva en bok det hela och försöka bevisa att homosexualitet bara är en modefluga".
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-30 17:48:00
|
|
Christer H |
Du "tror" väldigt mycket, Tobias. Har du hört/läst Guillou:s uppfattning i frågan öht.? Det verkar inte så av din första kommentar att döma. Kolla tex. Länk: aftonbladet.se Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-30 20:37:00
|
|
Tobias |
Nej, jag hade inte läst den, men att överhuvudtaget poängtera att det är "märkligt" att ett så få dömdes för homosexualitet tyder på någon slags ifrågasättande om homosexualitet är naturligt eller inte och det är ju ganska starkt förknippat med deras rätt att adoptera barn eller inte. Även om han inte kritiserar homosexualitet så kan man ju fråga sig vad hans syfte var.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-30 20:39:00
|
|
Tobias |
Får man fråga vad du TROR själv?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-31 21:42:00
|
|
Bøsse-Bosse |
Jag, för min del, inte bara tror, utan VET, att kuken ståååååååååååååår! Precis som Hedenius, anser jag att det är en principiell skillnad mellan att tro och att veta.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-09-01 21:38:00
|
|
Christer H |
Tobias, det ger ingen vidare "tro"värdighet till dina antaganden och tyckanden, om du inte satt dig in i frågan som debatteras. Vad jag tror i frågan framgår hoppas jag av min, Marcus P, och Axels diskussion med Hilmerson, efter hans första artikel. Mvh CH
|
| |