|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-30 16:29:00
|
|
femmi |
Alla som köper sex är inte bara äckliga och egoistiska. De är också kriminella. Jag drar gärna alla dessa över en kam. Atrikeln är oherhört bra och viktig!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-30 16:48:00
|
|
Jaxx |
Att köpa "sex" är ett övergrepp, oavsett ålder på den MÄNNISKA du "köper"
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-30 17:25:00
|
|
Christer H |
Var det ett påstående eller en fråga, Jaxx? Och vad betyder citationstecknen? Jag anser inte att alla sexköp är övergrepp. En affär mellan fria människor kan aldrig bli ett "övergrepp". Femmi, du generaliserar på ett skrämmande och felaktigt sätt. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-30 18:09:00
|
|
anna a |
jag undrar om många sexköpare egentligen bryr sig om huruvida den "fria människa" de köper är sexton år och från lettland eller 26, svensk och "fri".
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-30 18:55:00
|
|
Christer H |
Jag skrev fri, inte "fri", anna. Ni försvarar allså alla här uppfattningen att det är samma sak att köpa sex av en vuxen, självständig ej drogberoende sextjänsteman som att köpa ett barn som hålls som sexslav?? Ni är ta mig fan inte kloka! Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-30 19:00:00
|
|
Christer H |
Har någon här fö. funderat över huruvida vår berömda "torsklag" gynnat denna smutsiga handel? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-08-30 20:23:00
|
|
sus |
Christer! Jag tycker du ska läsa "spelat liv" av Louise Eek. Kanske kommer du, efter att ha läst den boken, till insikt om att det INTE finns några fria sextjänstemän. Én människa, en kropp, kan aldrig köpas eller säljas. Det är alltid ett utnyttjande och ett förnedrande. Att du ska tro mig är kanske att begära för mkt men jag vet vad jag talar om.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-08-30 21:08:00
|
|
Christer H |
En kropp kan visst "säljas"! Miljarder människor "säljer" sina kroppar och hjärnor varje dag. Jag är emot slaveri, inte att människor säljer tjänster till varann. En sexuell tjänst anses fult och förnedrande pga. rådande sexualmoral. Bla därför finns det så många som Louise Eek. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-08-30 22:48:00
|
|
Troll |
Klart att internationellt samordnade polisinsatser är en nödvändighet. Detta är vad många organisationer påtalat i åratalinklusive polisen.
Många av de vuxna som är prostituerade idag har också varit det som unga. Dessutom har flera av dem även utsatts för sexuella övegrepp i ung ålder.
Att bli fly förbannad och reagera är nödvändigt. Många blundar idag för problematiken kring barnsexhandel eftersom ämnet är starkt! Men naturligtvis krävs inte bara reaktioner utan kunskap!
M v H
Troll
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-08-31 00:35:00
|
|
anna a |
christer. jag undrade ju huruvida så var fallet. jag sa inte att det var så. jag frågade om sexköparna bryr sig. du svarade inte.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-08-31 02:46:00
|
|
Marcus P |
Anna, det är ju orimligt att anta att Christer ska kunna svara på din fråga - om det nu inte är så att han själv köper sex eller känner en massa folk som gör det. Utgår du från att han gör det? I övrigt håller jag med dig. Jag tror inte på "den fria horan" - och tror dessutom att just "rådande sexualmoral" hjälper till att bidra till att ingen fri människa väljer horlivet.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-08-31 11:47:00
|
|
Marcus Priftis |
Jag har inte skrivit svar 11. Men det är jag som brukar använda signaturen "Marcus P". Hörru tjuven, please take your filthy hands off my nickname! Och i sakfrågan håller jag med artikelförfattarna helt och hållet.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-09-01 12:58:00
|
|
anna a |
det jag menade var att christer svarade på vad jag skrev utan att bry sig om vad jag egentligen frågade. jag vet inte om han köper sex och jag vill inte insinuera att han gör det. han kunde ha svarat "jag vet inte" eller "antagligen inte", men istället valde han som vanligt att feltolka min fråga.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-09-01 23:01:00
|
|
Christer H |
Jäkla tråkigt att det börjat stjälas nicks till höger och vänster. Är det möjligen nån som på ett fult sätt vill påverka "IPnr&signatur debatten"? anna, jag har aldrig köpt sex, däremot sålt. På din fråga svar 4 kan jag svara, säkerligen alldeles för många. Förresten, när skall ni börja besvara mina frågor? Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-09-01 23:39:00
|
|
Christer H |
Blev lite fel sist... svaret på annas fråga svar 4 skall vara: Troligen en hel del, men alldeles för många gör det inte. Men du insinuerar att en sexsäljare aldrig kan vara fri, därav min "feltolkning". Din "fråga" blir egentligen omöjlig att besvara med citationstecken runt ordet fri. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-09-02 22:09:00
|
|
anna a |
det jag "insinuerar" är att sexköparna inte bryr sig om huruvida deras nyinköpta hål är fritt eller inte.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-09-03 11:49:00
|
|
Christer H |
anna a, du generaliserar och moraliserar. Jag har hela tiden hävdat att sexaffärer kan vara av olika art, och att fördömanden skall riktas mot de, där människor utnyttjas. Ni verkar inte inse hur er inskränkta sexsyn förblindar ert tänkande. Jag beklagar det. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-09-03 11:56:00
|
|
Christer H |
Jag besvarar era frågor vissa gång på gång tom. Ni behagar inte svara på mina. Jag beklagar det också. Oviljan till att ta debatt mm är ytterst ett demokratiproblem. Sanna Rayman beskriver bla. det i sin senaste artikel här på Sourze. Mvh CH
|
| |