Danléns påstående är rent nonsens

Inlägg #1: Postat: 2002-08-30 16:17:00
Magnus, gravt patologiskt intresserad
Läs snälla!. Skrev Bengt, att han var den ende som gjorde just det du efterlyste eller inte i sitt inlägg?
Inlägg #2: Postat: 2002-08-30 16:26:00
Magnus förtydligar
BW sa att han var den ende som öppet tog debatten med NyD, alltså. Vilket är alldels korrekt.
Inlägg #3: Postat: 2002-08-30 16:55:00
Christer H
Westerberg och FP tog helt riktigt gärna debatt med ND, mest bland de borgerliga. Förmodligen en kombination av taktiskt röstfiske och att FP:s politik falktiskt avvek avsevärt i vissa frågor. Att i tv vända motståndare ryggen är dåligt likväl. Mvh CH
Inlägg #4: Postat: 2002-08-30 17:35:00
Jan
Odemokratiskt? Du måste ha en väldigt konstig tolkning av ordet demokrati om du anser att Westerberg är odemokratisk för att han inte vill ställa upp på bild med vissa människor.
Inlägg #5: Postat: 2002-08-30 17:38:00
Magnus Andersson
Att röstfiska är väl på inget sätt fel, och som argument mot att öppna debatten för andra åsikter som de röstfiskande på inget sätt delar blir ju röstfiske-argumentet obegripligt. Särskilt då det är motsatsen som brukar nämnas, nämligen att de främlingsfientliga röstfiskar bara med tillägget "...i grumliga vatten". En liberal som öppnar för det han anser grumligt, och som vissa hävdar censureras, är ju en högst konsekvent liberal. Vad skulle egentligen kunna vara mer konsekvent liberalt?
Inlägg #6: Postat: 2002-08-30 18:03:00
Christer H
Att som politiker visa respekt även för sina motståndare, är en del av demokratin. Det är min uppfattning, jag noterar att du tycker annorlunda, Jan. Ursäkta magnus, jag fattar inte vad du vill ha sagt. Kan du förtydliga? "Röstfiske" är för mig ett begrepp för något negativt. Mvh CH
Inlägg #7: Postat: 2002-08-30 18:43:00
Magnus Andersson
Du jämställer alltså att BW tar en debatt med "röstfiske", i samma andetag som du kritiserar BW för att "odemokratiskt" visa sina känslor mot NyD timmarna efter valet. Med att resa sig ur soffan så hindrade han ju ingen politisk debatt. Det var ju snarare de som sökte tysta det främlingsfientliga NyD som agerade odemokratiskt, men det anser du istället som hedervärt. Makalöst! Om jag lämnar denna debatt snart, är jag odemokratisk då?
Inlägg #8: Postat: 2002-08-30 18:46:00
Magnus Andersson
Hoppsan. Nu ser jag att du trodde att BW:s sorti i studion var "noga uttänkt av Bengt Westerberg och valstrategerna" röstfiske. Ja valrörelsen för nästa val var ju redan en timme efter valet extremt het! Bra analys.
Inlägg #9: Postat: 2002-08-30 21:33:00
Anna Li
Odemokratisk är Christer H:s benämning på de som inte tycker likadant som han. Fråga mig - jag är också klassad som odemokratisk.
Inlägg #10: Postat: 2002-08-30 23:42:00
Conny Samuelsson
Anna Li..och de som inte tycker som dig är givetvis odemokratiska?
Inlägg #11: Postat: 2002-08-31 11:29:00
Jan
Jo jag vet, Anna. Jag har läst Christers kommentarer förut. Tydligen är man tvingad, enligt Christer, att ställa upp på vissa saker, även om dessa saker starkt strider mot ens egen personliga uppfattning, annars blir man klassad som odemokratiskt. Det är likadant när dessa människor, på ett nedvärderande sätt, klassar folk som "pk".
Inlägg #12: Postat: 2002-08-31 11:30:00
Jan
Det är bara argumentationsteknik, att från början facka in sin meningsmotståndare för att sedan enkelt kunna avfärda allt annat han/hon säger som "pk". Personligen tycker jag att det är oerhört patetiskt, att det tyder på att argumenten tryter Jag noterar dock att du tycker annourlunda CH.
Inlägg #13: Postat: 2002-08-31 15:59:00
Trykfelsnise
De som inte tycker som _du_, heter det! ;-
Inlägg #14: Postat: 2002-08-31 21:29:00
Benny
De som inte tycker som jag, ska få på flabben!
Inlägg #15: Postat: 2002-09-01 22:04:00
Christer H
Ursäkta! jag mindes fel. Det var som Magnus påpekar efter valet, när resultatet var klart, som studiouppträdet ägde rum. Regeringen Bildt regerade vidare med ND som vågmästare och FP rejält försvagat. Taktiskt röstfiske? Knappast, DET tar jag tillbaka. Odemokratiskt uppträdande? Det anser jag fortfarande. Barnsligt men mänskligt beteende likaså. Mvh CH
Inlägg #16: Postat: 2002-09-01 22:17:00
Christer H
Jan svar 7, Jag säger, om du läser mina inlägg, att FP& Westerberg tog debatten av två orsaker, 1. annan uppfattning i sakfrågan bra, 2. Röstfiskeskäl inte bra. Att övriga borgerliga partier inte tog samma strid berodde förmodligen på att de stod närmare ND i frågan. "Främlingsfientligt" är din benämning på ND, inte min. Mvh CH
Inlägg #17: Postat: 2002-09-01 22:23:00
Christer H
Anna svar 9, vad är det för jävla påstående och ojust påhopp? Jag har full respekt för de som har en annan åsikt, om de respekterar mig. När, och varför, kallade jag dig odemokratisk? Mvh CH
Inlägg #18: Postat: 2002-09-01 22:29:00
Christer H
Jan svar 11,12, vad är för fabulerande om vad jag står för? När, och var har jag påstått att man är "tvungen att att ställa upp på vissa saker, även om dessa saker starkt strider mot ens egen personliga uppfattning, annars blir man klassad som odemokratiskt"? Det är inte på något sätt min syn på demokrati. Mvh CH
Inlägg #19: Postat: 2002-09-02 10:53:00
Anna Li
svar på 17 Christer det är inget "jävla påstående" i debattslingan till Pia K artikeln kallade du mig för "odemokratisk" vid ett flertal tillfällen. Du verkar ha en konstig definition på "odemokratisk". Kan du berätta exakt på vilket sätt Bengt Westerberg var odemokratisk när han reste sig ur soffan?
Inlägg #20: Postat: 2002-09-02 11:22:00
Christer H
Anna, du förvanskar på ett allvarligt sätt. I din artikel kritiserade ju du Pia K för att hon "FICK DIG" att agera känslomässigt och på ett icke politiskt korrekt sätt. Dessutom gjorde du och även sourze en massa kränkande uttalanden om Pia K och hennes politik. Utan viljan att förtydliga eller "bevisa" dessa påhopp. DET! ÄR ett odemokratiskt förhållningssätt. Mvh CH
Laddar...