Trendigt att vara homo?

Inlägg #1: Postat: 2002-08-29 14:36:00
Christer H
Dålig propaganda Andreas. Guillou jämför ju med andra sexuella "brott" som bestraffades lika hårt. Dessa finns dokumenterade rikligt, vilket inte homosexet inte gör. Läs hans kolumn själva!: Länk: aftonbladet.se Mvh CH
Inlägg #2: Postat: 2002-08-29 15:17:00
DHC
Homo this and hetero that. Svart eller vitt. Själv föredrar jag den grå verkligheten. Naivt att tro att människans attraktion ligger i de fysiska attributen. Vi är alla mer eller mindre bisexuella.
Inlägg #3: Postat: 2002-08-29 16:05:00
flemens
Antalet dokumenterade avrättningar för otrohet var högt på 1600-talet, jämfört med homosex. Varför vågade dom riskera sina liv när dom visste att dom skulle dödas ifall nån kom på dom? Men inte dom homosexuella. Synden var ju lika stor sas.
Inlägg #4: Postat: 2002-08-30 02:13:00
Olle
Bisexuella kan välja att bejaka den ena eller andra delen av sin läggning. Sen att alla skulle födas bisexuella? Vad skulle det ha för funktion från naturen sida? Den främsta meningen med sexualiteten är faktiskt reproduktion.. Alla läggningar förutom heterosexualitet beror på någon sorts störning av sexualdriftenm tror jag- Sen innebär det naturligtvis inte att man inte ska få leva som homosexuell.
Inlägg #5: Postat: 2002-08-30 08:48:00
G
Homosexuella har någon sexuell böjelse som inte är normal i naturens mått. Om alla skulle va homo, skulle ju människan dö ut! Varför ska det vara så j-a svårt att fatta det??
Inlägg #6: Postat: 2002-08-30 16:26:00
nix
Andreas: önskar du att homos skall fortsätta att vara en avvikande minoritet eller ej? svara jag eller nej.
Inlägg #7: Postat: 2002-09-01 01:12:00
Mia
Jag tror att i de flesta fall är homosexualitet/lesbiskhet medfött. Dessa människor har ju ofta också ett speciellt sätt absolut inget negativt. Häromdagen var jag på en fest med många nya människor, en kille kom in och sa sitt namn, meddetsamma tänkte jag: han är nog bög vilket han också var. Det var någonting som jag inte kan sätta fingret på men som finns där som fick mig att tro att han var bög. Obs han var ej en "fjolla".
Inlägg #8: Postat: 2002-09-02 02:02:00
Conny Samuelsson
I begynnelsen var Adam och Adam, sen blev inget mer.
Som tur var så var det Adam och Eva, det borde till och med du uppskatta.
Inlägg #9: Postat: 2002-09-05 17:15:00
helena
skitbra.
Inlägg #10: Postat: 2002-09-10 16:01:00
Kajsa
Det är en smula underligt vilket behov det finns av att dela upp människor i olika kategorier beronde på vilket kön de föredrar att idka intimt umgänge med. Jag tror att man inte helt kan förkasta de kulturella förklaringarna till varför människor får en viss sexuell läggning. Bara för att någonting har en kulturell förklaring betyder det inte automatiskt att man är fri att "välja". Samhället och interaktionen mellan människor är mer komplicerade än så.
Inlägg #11: Postat: 2002-09-10 16:01:00
Kajsa
Vad som dock är en mer intressant frågeställning än varför ett litet antal blir homosexuella är varför majoriteten av vårt samhälles individer är heterosexuella. Jag är böjd att tro på att vi föds som sexuallt formbara "amöbor" och att detta samhälle uppmuntrar oss från den dag vi föds att vi ska tända på det motsatta könet. Dessutom tror jag inte att sexualteten är någonting statiskt. Även Guillou kan en dag tänkas vakna upp med en man brevid sig i sänghalmen.
Laddar...