Kvinna, hitta dig rätt man!

Inlägg #1: Postat: 2002-08-26 16:15:00
Christer H
Jaså "männen" har makten... Tack för det, då skall jag genast förändra världen till det bättre, jag och kompisarna. Mvh CH
Inlägg #2: Postat: 2002-08-27 18:04:00
Anders
Eh, hur vore det om din man hjälpte till att städa och ta hand om barnen då? Hushållsnära tjänster gör bara att någon annans morsa får gå och plocka upp din familjs skit..
Inlägg #3: Postat: 2002-08-27 19:36:00
mats
Att du själv har jobbat som städerska är ett ganska taskigt alibi. Hur menar du att din egen städerska för det blir tamejfan inte en man ska förverkliga sig själv mha en pisslön och vem ska städa hos henne?

För övrigt tycker jag att det låter som en ganska bra idé att byta till en man som tar ansvar för och delar på dom åtaganden som du anser att bara kvinnor är engagerade i.
Inlägg #4: Postat: 2002-08-27 22:07:00
solveig
Bra rutet, Johanna! Om politikerna skulle få upp ögonen för att det sist och slutligen är barnen som drabbas och de är ju landets framtida kapital sas. Att höja statusen på hemjobb så att det blev attraktivt. Att kunna få välja hemhjälp eller vårdstöd så att färre mådde dåligt, där har politikerna en långsiktig plan som inte borde vara en utopi.
Inlägg #5: Postat: 2002-08-27 22:22:00
JPA
Mina man delar paa ansvaret. Annars skulle inte jag ha tid att skriva har! Bara saa det ar klart.
Inlägg #6: Postat: 2002-08-27 22:27:00
JPA
MIN MAN ska det vara...har bara en...men han ar varldens basta!
Inlägg #7: Postat: 2002-08-27 23:30:00
Mia
Håller med till en del. Men när man uppfostrar barn på dagis osv får man i alla fall betalt. Sexdebuten lär ligga på 16,4 år så 14-åringar om säger nej finns. Men Frida osv är bara botten.Penetreringsfixerad sex i tjejtidningar. Att tjejerna får ta hela smällen abort, steril pga könssjukdom osv tiger dom med. Synd att dina kollegor inte har vett att använda prev-medel.
Inlägg #8: Postat: 2002-08-29 19:21:00
nix
Vad är det som förhindrar kvinnorna att studera och söka bättre betalda jobb? Ja just det, nu glömd jag det där djävla patriarkat som ständigt sätta krokben för dom. Synd att vi män inte har fått en sån förträfflig syndabock att skylla på det faktum att de flesta av oss misslyckas här i livet. Men visst, tack vare patriarkatet är vi alla män vinnare även när vi förlorar…
Laddar...