Handbok för män

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-08-26 12:00:00
foobar
Bra talat! Precis så har jag alltid tyckt, för att få kontakt med tjejer finns en hel bunt med regler att följa, så man kan undra vem som förtrycker vem egentligen?
Inlägg #2: Postat: 2002-08-26 12:10:00
31 årig slyngel som inget vet
Du glömde att skriva om hur offantligt intressant man är om man är upptagen hela tiden, något som en kort tid senare förbyts till bråk och gnäll om hur upptagen man alltid är och inte har tid för henne. Är man inte upptagen så finns det inte en brud som ser åt ens håll...
Inlägg #3: Postat: 2002-08-26 12:53:00
Ponderosa
Så ni tycker att n i är förtryckta? Jag tror att det är ömsesidigt! Stora delar av din artikel Per-Anders skulle lika gärna kunna ha skrivits av en kvinna! Män/killar är rätt svåra att förstå de med! Att fånga intresse är besvärligt! Om man som kvinna försöker vara lite "svår" -då fattar ni fan inte! Men är man för tydlig i vad man vill- ja då blir männen antingen skrämda eller så blir man kallad slampa!!
Inlägg #4: Postat: 2002-08-26 12:54:00
Sitata
Så ung.. du har bara sett början. Du kommer inom de kommande 5-10 åren inse att män och kvinnor har två väsentligt skilda uppgifter. Kvinnornas uppgift är att plocka russinen ur kakan; medan männens uppgift är att baka kakan. Så är det. Jämställdhet??
Inlägg #5: Postat: 2002-08-26 12:59:00
JPA
Vissa saker kommer man aldrig fatta. Kop henne rosor, hon gillar det - fast hon kanske inte vet det alltid sjalv. Daa faar du kolla paa sportspegeln i fred utan djupa diskussioner. Vissa saker bara ar saa, det lar man sig nar man lever lite langre...
Inlägg #6: Postat: 2002-08-26 14:00:00
Gud för vissa
Fullständigt innehållslöst. Fullständigt utan djup, mening eller riktning. Grattis till bedriften att ha skrivit en artikel om...absolut ingenting.
Inlägg #7: Postat: 2002-08-26 14:42:00
Polo
Först och främst: Bra artikel! Tror att de flesta män håller med om det du skrivit! Kom ihåg att det bara är ett spel. Du kan spela eller låta dig spelas. Nu när du vet grundförutsättningen är det bara att sätta igång. Ta kommandot över dig själv och sätt igång.
Inlägg #8: Postat: 2002-08-26 20:08:00
G
äg mej
Inlägg #9: Postat: 2002-08-26 21:09:00
nix
Det är ju tonårstjejer som har makten idag. Länk: computersweden.idg.se
Inlägg #10: Postat: 2002-08-26 21:39:00
TJEJ
det handlar inte om att killarna eller tjejerna är förtryckta. det är ju bara så att tjejer lättare kan linda kilalrna runt sina lillfingrar. och killarna låter sig lindas runt tjejernas fingrar...
Inlägg #11: Postat: 2002-08-27 09:35:00
E
Lägg genast ner de där töntiga resonemangen och försöken att kartlägga hur tjejer är och inte är.

Pröva med att försöka vara lite lyhörd och mottaglig för signaler bara och gör vad du själv vill så blir det nog bra.
Inlägg #12: Postat: 2002-08-27 11:50:00
La Lynx
Rakt på sak och ärlig tror jag på. Ska det krånglas och lekas med en massa regler får det hellre vara. Det har i alla fall funkat för mig - nu är jag gift med min själsfrände och vi är jättekära sedan 7 år tillbaka. Utifall det har något med saken att göra så är jag kvinna ;-
Inlägg #13: Postat: 2002-08-27 11:58:00
True Romance
Jag vill *inte* ha upptagna män. Har aldrig förstått det resonemanget, men visst, jag har någon enstaka väninna som verkar tro att det är någon sorts kvalitetsgaranti?! Det är klart att män och kvinnor inte alltid förstår varandra inte kvinnor/kvinnor och män/män heller för den delen, men då finns det en underbar mänsklig uppfinning... PRATA! När kompisar kommer till mig med killproblem brukar jag fråga "hur vore det om du pratade med din kille i stället för mig om det?"
Inlägg #14: Postat: 2002-08-27 13:39:00
Michael Lundahl
Munnens huvudsakliga uppgift i en relation är inte att dela ut oralsex. Lär dig snacka med och lyssna på folk så slipper du allt sådant där krångel.
Inlägg #15: Postat: 2002-08-27 20:44:00
lilla jag
jag tror inte att det bara är killar som försöker lista ut vad de är för "regler" som gäller. men det är olika från person till persom. man kan inte dra alla tjejjer lr alla killar över en kam bara för att de råkar ha samma kön.
Inlägg #16: Postat: 2002-08-27 22:43:00
ShittyKitty
Men P-A....det är ju ingen handbok eftersom det inte kommer fram hur männen ska bete sig. Hur som helst så tror jag inte på sånt där.Det är gammalt trams. Vare sig kisar eller pinglor är särskilt komplicerade det är bra att go for it! så är det. nå nu.
Inlägg #17: Postat: 2002-08-28 00:24:00
foobar
Det som gör den här artikeln intressant är att man väldigt sällan ser det här perspektivet i feministisk media. Oftas målas kvinnan upp som ett "offer" för mannens tyckande, d.v.s. män är onda när dom t.ex. tycker saker om om kvinnors utseende, ideal. Det är mäns fel att kvinnor har komplex mm. Det faktum att män ställs inför minst lika mycket krav av olika slag gör den hållningen problematisk.
Inlägg #18: Postat: 2002-08-28 03:00:00
László
Det handlar inte om att spela spel. Skit i det. Bry dig inte om vad någon tycker eller tänker om dig. Var nöjd med dig själv - är du inte det - förändra dig. Det är det enda du KAN förändra. När du väl är nöjd med det du är kommer du att finna en utmärkt partner utan att behöva delta i parnigsspelet. Dessutom slipper du slösa tid på att fundera över hur du ska sköta dina kort på vägen dit. Du får tid över till annat.
Inlägg #19: Postat: 2002-08-29 12:52:00
Baltazar
Men hur kommer det sig att kvinnor är så förbannat skitnödiga?
Inlägg #20: Postat: 2002-08-29 13:05:00
KB
Har själv varit med om det där att man måste ha en flickvän, och ännu hellre vara "ringmärkt", som en kvalitetsstämpel för att vara intressant. Ansågs totalfel som tonåring, så jag träffade min första flickvän och blev av med oskulden när jag var 22! Men då var det helt plötsligt flera av mina kompisars flickvänner som började försöka ragga på mig! De som tidigare nästan hade rynkat på näsan när jag kom in i rummet!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...