|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-25 20:08:00
|
|
Ramona Danlén |
Ja tyvärr! Därför önskar jag att alla med höga inkomster av idrott flyttar!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-25 21:05:00
|
|
Ben |
Ok, men är idrottare ett bättre folk, ska de få ekonomiska fördelar bara för att de har valt att satsa på stavhopp? Är det några man ska höja skatten för är det just människor som tillägnar sin vardag med att hoppa längt, högt eller springa fort. Eller så har vi det som det är - vilket jag tycker är bäst. Minns vilka som styrde mellan 91-94, hur såg Sverige ut efter deras klumpiga politik?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-26 08:56:00
|
|
Moffat |
Ben; du kanske skulle fundera på att vakna upp ur din fackföreningsvila och se dig lite om. Spendera gärna några år på handels så inser du kanske, *kanske* hur nationalekonomi och samhällsekonomi fungerar. Vilka drog igång lånekarusellen och fixade hög inflation? Kan även ordinera grundkurs i ekonomisk-historia. Då får du ju läsa om Marx också.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-26 10:07:00
|
|
Ben |
Moffat: Sluta prata i nattmössan. Tror du på allvar att idrottarna hade stannat i Sverige om moderaterna styrde? Knappast.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-26 11:32:00
|
|
Bertram |
När kom Moderaterna in i bilden? Och jo, det är klart att några av dem stannat i Sverige om vi haft lägre skatter. Utan tvekan.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-26 17:39:00
|
|
Ben |
Bertram: KLart de inte gör. Varför göra det när skatterna är lägre i ett annat land. Schumacher, en massa franska fotbollsspelare, en hel del cyklister, en jävla massa skådisar osv bor i Monaco för att det är ett skattepradis. Problemet, om det nu är det, existerar inte abra i Sverige.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-08-26 23:01:00
|
|
Stefan |
Nationalekonomi är en vetenskap i nivå med astrologi enligt det Popperianska demarkationskriteriet. Nationalekonomi fungerar dessutom ungefär lika bra som astrologi. Kul att det finns roliga ämnen här i världen.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-08-29 13:30:00
|
|
pUs |
Ben; Michael Schumacher bor inte alls i Monaco, han bor i Schweiz. Men såna trivialiteter som fakta tycks ju inte besvära dig.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-08-30 08:48:00
|
|
Ben |
Ok, du påstår att han bor i Schweiz. Jag har letat på nätet i 5 min och inte hittat vart han bor, jag vet att han inte bor i Tyskland. Jag vet att han har flyttat till skatteparadis. Jag tror att det är Monacor, du påstår att det inte är så. Nästan alla i F1 circusen bor i Monaco.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-09-02 15:22:00
|
|
Ola |
Ben, en massa Franska fotbollsspelare bor heller inte i Monaco av skatteskäl. Enligt avtal mellan Frankrike och Monaco så har Fransmän inga skattelättnader i Monaco.
|
| |