Jag är en hårdhudad jävel!

Inlägg #1: Postat: 2002-08-25 13:08:00
Marcus P
Tanken med att vid varje kommentar redovisa avsändarens IP, något som redan görs i många forum- och gästbokstjänster, är väl mest att "komma åt" folk som skriver tio kommentarer i olika falska namn. Även så håller det inte riktigt; personer med vanliga modem och abonnemang typ Telia tilldelas ju olika IP varje gång de loggar på. Men det kanske skulle avskräcka åtminstone de allra värsta multipelpostarna.
Inlägg #2: Postat: 2002-08-26 10:44:00
Jaxx
Ett tillägg: om någon i fortsättningen använder nicket "Jaxx" är det inte den verklige Jaxx Nu skiter jag i det här Moahahahahaha
Inlägg #3: Postat: 2002-08-26 12:46:00
Christer H
SHQ & Marcus P uppvisar ett skrämmande storebrorstänkande. Allt som passerar nätet scannas och filtreras förmodligen redan. Är det verkligen tillrådigt att underlätta och sprida möjligheterna till detta? Rätten att vara åsiktsanonym är en viktig del av demokratin. Liksom yttrandefriheten. Mvh CH
Inlägg #4: Postat: 2002-08-28 11:28:00
"Christer H"
Tja, det du kallar storebrorstänkande tillämpas redan i väldigt många fora som detta. Självklart ska man få vara åsiktsanonym. Det enda jag vill förhindra är att enstaka marodörer publicerar arton kommentarer i följd under olika namn. Och att nån snor nån annans namn, ungefär som jag gjort här. Mvh Marcus P
Inlägg #5: Postat: 2002-08-29 13:23:00
Christer H
Det blir väl inte mindre "storebror" för att det redan tillämpas, tvärtom skulle jag påstå. Ditt uppsåt, "att förhindra vissa marodörer...", öppnar dörren för värre d:os. Hur många snor namn här förresten? Jag har inte sett det sen jag kallade mig Christer och blev påhoppad av Kyreus för detta mitt hemska tilltag..;- Mvh CH
Laddar...