Kille under 30. Naturlig död...

Inlägg #1: Postat: 2002-08-25 10:09:00
JPA
Ar det Micke K? Dina generaliseringar tyder pa det. Alla fp osv. Kanske bor du rosta partierna som just ar till for folk som maste forst vara stypta i samma form innan de faar uttala sig. Andra hittar dock till oss.
Inlägg #2: Postat: 2002-08-26 00:35:00
Michael *not K*
Vem Micke K? Vad för generaliseringar menar du?
Är det att jag brukar anse folkpartister som logiska och utbildade? Generaliseringarna om rättsväsendet kan ju bero på att domstolarna med mkt stor sannolikhet följer lagens kriterier om att det krävs ett subjektivt uppsåt för att dömas som ansvarig för mord.

Tacksam för svar!
/En ännu mer tveksam väljare.
Inlägg #3: Postat: 2002-08-26 11:16:00
JPA
1 Ber om ursakt. Det finns en annan M som gor personangrepp och jag trodde han borjade igen. Nar det galler rattsmedicinsk utbildning saa ar det saa att jag har egna erfarenheter fraan hur det funkar samt har foljt Vallofallet fraan nara haall. forts...
Inlägg #4: Postat: 2002-08-26 11:18:00
JPA
2 I en sann modernistisk anda kan man visst utgaa fraan en axiom om att a en rattslakare ar en expert och kan aldrig ha fel b darfor behovs inga dubbelkoll c sarskilt en svensk expert ar felfri och daa maaste kritikern ha fel

Men OM man ifraagasatter experternas gudaktighet och utgaar ifraan att aven de ar manniskor bakom sina roller, med motiv, kanslor, radslor etc. daa kanske kan man undra om en rattslakare ar felfri. ..forts
Inlägg #5: Postat: 2002-08-26 11:22:00
JPA
3 Vi andra gor fel, som jag nar jag identifierade dig fel. Det som ar konstigt har ar att han gaar emot karolinskas andra lakare och gor en bedomning som ingen egentligen kan emotsaga - utom en annan obducent. Men hans stallning som RATTSlakare ger hans slutsats en rattslig kraft mot de andra lakarnas....forts
Inlägg #6: Postat: 2002-08-26 11:24:00
JPA
4 I Vallofallet har man visat att det var en gigantisk morklaggning. Har undrar jag vad det ar. Konstigt ar det eftersom en omrubricering fraan mord till vallande till annans dod osv. paaverkar ju prioriteten i forundersokningen osv. Jag hoppas jag har fel, men oron finns.
Inlägg #7: Postat: 2002-08-26 11:27:00
JPA
5 Slutligen ville jag med min text problematisera begreppet "naturlig dod" rent semantiskt. Nar det galler ditt rostbeteende saa du rostar paa dem/dom du finner som bast eller minst skadliga. Jag skriver om vad jag tycker ar viktigt. Du kan lasa min tidigare artikel "systemfel" om du vill se hur jag faatt mina erfarenheter.
Laddar...