Dårpippigruppen: Hizb-ut-Tahrir

Inlägg #1: Postat: 2002-08-24 08:48:00
SHQ
Nu var det ju så att det var en muslimsk grupp och det gav ju ved på Ramonas kvarn vågar jag lova.
Inlägg #2: Postat: 2002-08-24 14:19:00
Ramona Danlén
JAg skiter i vilken grupp det är! Jag skulle vilja ta bort påven är en kvinnoförnedrare jag skulle vilja sätta alla fanatiskt religiösa på en öde ö tillsammans. Där kan de utveckla sitt jävla samhälle enligt sin gudstro men jag blir vansinning när de bor i väst och spottar på det!
Inlägg #3: Postat: 2002-08-25 17:35:00
flemens
Jag vet att förbud tilltalar vissa individer och som gör att dom lättare går med och anammar extrema åsikter, men det skulle vara intressant och höra alternativet. När det handlar om religion, så talar man inte om furnuft och logiskt tänkande, så där faller ev. tal om argumentation som vapen, för varje argument om deras tolkning av religionen tas som en hädelse.
Inlägg #4: Postat: 2002-08-25 17:36:00
flemens
Likt pedofilerna, som står dom nära argumentationsmässigt, så viftade talesmannen för organistaionen bort kritik mot t.ex. stening med att det inte är nån ide att diskutera det med nån annan än muslimer och säkert bara "riktiga" muslimer, som hans organisation för man kan inte förstå sånt om man inte är en sån muslim som han.
Inlägg #5: Postat: 2002-08-25 17:46:00
flemens
Men jag anser inte att dom ska förbjudas. Jag anser att dom får gå omkring och propagera för sin sak. När bevis finns att dom gör nåt praktiskt av det dom säger, dvs, bryter mot det landets lagar, vari dom verkarsom också är deras lagar eftersom dom valt att bo där, dom kunde ha valt att bo i Talibanstan, som låg dom ideologiskt närmare, även om dom tycket att Talibanerna var lite mesiga
Inlägg #6: Postat: 2002-08-25 17:48:00
flemens forts
Men när dom väl bryter mot lagarna, anser jag att det inte finns nån anledning till att inte"go medieval" på dom, för då har dom visat att det är det enda språket dom förstår. Det går, som sagt, nog inte att omvända dom, eftersom det tar tid och oskyldiga drabbas i onödan tills dom fattat.
Inlägg #7: Postat: 2002-08-25 17:53:00
flemens
Naisterna både muslimska och neo utmanar ju demokratin hela tiden för att bevisa att det egentligen är fascistiskt, vilket det på ett sätt är, men det bästa vi kan åstadkomma i "den civiliserade världen" Demokrati är vad man gör det till. Vill man utmana den så blir resultatet fascistiskt, den måste bli det, för sin egen överlevnads skull.
Inlägg #8: Postat: 2002-08-25 17:58:00
flemens
Detta vet extremister, jag skulle tro att dom likt anarkister, tror att nånting bättre reser sig ur askan. Men deras utopia kan aldrig ske så länge det finns människor.
Laddar...