|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-22 14:01:00
|
|
jenny |
Så länge man känner ett obehag för att glo på människor, vilka man känner, ha sex, är det något i den generella synen på porr som borde förändras - eller kanske t.o.m porren. Så länge vi inte är där, blir man socialt stigmatiserad. Frågan om dottern är till för att föra ner det på individnivå; skulle du knulla på film?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-22 14:18:00
|
|
.... |
Dear Chasey Lain
I wrote to explain
Im your biggest fan
I just wanted to ask
Could I eat your a**?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-22 14:48:00
|
|
muntergren |
expect the unexpected? från dig? i det här ämnet?
bästa skämtet på länge
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-22 15:03:00
|
|
Puppi |
Tänkvärt, men inte är det väl någon som tror att alla i porrbranschen blir lurade? Sen finns det säkert de som inte mår bra, men det finns det väl bland elektroingejörer också? Så länge man väljer karriär utifrån egen vilja, så inte mig emot. Det vore dock kul med lite förnyelse i porren. Ofta är den så vansinnigt gubbig.
Kan någon vänlig själ förklara varför porrskådisar ALLTID är stjärnor? Hur många stjärnor finnas det i den branschen egentligen?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-22 18:21:00
|
|
Greger |
Jag tycker att det är kul att du tar upp de lite mer kontroversiella frågorna.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-22 19:50:00
|
|
Lasse Franck |
Jaa du, Michael...
Du är ju rätt bra på att dra in familjemedlemmar i diskussioner där de inte hör hemma...
Det är väl för övrigt inte särskilt svårt att svara "Nej" på frågan om kvinnan på andra sidan jorden heller? Eller att förklara varför porrbranschen är kass utan att enbart använda sig av argumentet "Jag har rätt - du fel"?
Är du drogliberal också?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-08-22 21:55:00
|
|
Riktig man |
Intressant inlägg som leder till tänkvärda diskussioner kring individens frihet och ansvar för sitt eget liv. Enligt tokfeministerna så är ju alla kvinnor i porrbranschen per definition offer för patriarkalt förtryck. Detta är nog sant i många fall. Men om det finns psykiskt friska, icke-missbrukande tjejer som av egen fri vilja väljer att syssla med porr - ska de inte få göra det då? Det tål att tänkas på. Verkligheten är inte så svartvit som feministerna vill ge sken av.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-08-22 23:37:00
|
|
taliban |
Jag vill inte heller att min dotter ska bli sophämtare, så jag tycker att detta yrke borde också förbjudas.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-08-23 08:32:00
|
|
Ben |
Allvarligt? Handlar det om det du skriver om, eller har du missförstått hela debatten – eller är det jag som har missförstått den? Klart att jag hade blivit galen om min dotter/mor/syster börjar med att spela in porrfilmer vem hade inte blivit det?, men debatten handlar väl inte om det?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-08-23 12:58:00
|
|
Sara |
Jag förstår inte riktigt hur du menar, Michael, så du får gärna förklara. Jag föredrar ett samhälle där människor inte köper/säljer kroppar och där majoriteten av dagens porr upphör att produceras. Det betyder inte att jag tror att samtliga som arbetar med porr gör detta av tvång eller betraktar sig själva som offer. Det betyder inte heller att jag skulle låsa in min son/dotter om de deltog i en porrfilm.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-08-24 01:23:00
|
|
Per |
Något jag funderat på är den amatörporr som finns ja, det finns väl inte mycket "äkta", men det finns.. Anser porrmotståndare att denna typ av porr också ska förbjudas och isåfall på vilka grunder? Någon som har en åsikt?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-08-24 08:12:00
|
|
SHQ |
Får man fråga om du själv har någon direkt erfarenhet av porrfilmsbranchen eller någonting annat som innnehåller lättklädda damer?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-08-25 21:40:00
|
|
frida |
Förstår inte hur man kan tala FÖR en branch som arbetar för att konservera könsroller och behandlar kvinnor som objekt. Den dagen porren är jämnställd ska jag klaga mindre, även om jag fortfarande skulle vara motståndare.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-08-27 00:38:00
|
|
Per |
Tror att många missuppfattar ML jag med kanske.. Han vill ju nyansera debatten lite. Många vill blunda för möjligheten att verkligheten kanske inte är så som vi ser den utifrån våra egna moraliska värderingar..
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-09-03 10:19:00
|
|
Ante |
Min dotter får gärna bli porrskådis om hon önskar det. Jag ser inget fel med porr i sig, men visst förekommer det övergrepp inom branchen fast knappast mer än i t ex stålindustrin. Jag hör dock ingen säga sig vilja förbjuda stålindustrin ännu? Detta handlar nog enbart om synen på sex. Och feminster är inget annat än rena moralisterna.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-11-06 01:10:00
|
|
Spectraz |
Alla föräldrar hoppas nog innerst inne att det aldrig ska hända dem, men när det händer så blir det ju en helt annan situation som du skriver. Vad kan man göra? Om föräldrarna älskar sitt barn och bryr sig mer om henne än deras egna ego så kanske man ser till att hålla en öppen diskussion med sin dotter som är över 18, är uppmärksam på hur hon mår och att inget händer henne. Men stolthet gör nog att många föräldrar hellre bryter med sin dotter.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2006-03-04 12:04:00
|
|
Janne B |
Jag gjorde en omläsning, så tankarna får bubbla vidare...
|
| |