Inlägg #1: Postat: 2002-08-19 22:14:00
|
AneJo |
Min dotter har både korrat, skrattat åt och godkänt alstret för publicering på Sourze. Och tänk på att - en ögonblicksbild av människors liv säger inte allt. Och jodå, jag har visst det lärt henne att läsa på paketen… upprepade gånger. För övrigt... skulle jag vara den "enda" ansvariga? Så ser inte jag på det - vi formas av föräldrar, vänner, skola, samhälle OCH vi har ett eget personligt ansvar - detta gäller även tonåringar!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-20 09:50:00
|
Anna Li |
David tror du verkligen att det finns någon förälder som går omkring i ett rus av pedagogiskt föräldraansvar och aldrig ngnsin känner sig vansinnigt irriterad på sina barn? Jag tror inte du kan hitta en enda sådan förälder....men det är ju bra att du har höga ambitioner inför att du själv ska bli förälder.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-20 11:05:00
|
Kalle G |
Du har fel David. Det är samhällets ansvar att uppfostra mina barn, och om mina barn klottrar och inte kan läsa så är det Göran Perssons fel! Han var ju bekymrad över de låga födelsetalen, och nu har vi ju tagit vårt ansvar som goda medborgare och skaffat fler barn. Men det är väl beställarens ansvar att svara för följderna, eller?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-20 14:42:00
|
Tobias |
Kalle G: Jag antar att du skämtar, men jag kan tala om att det finns en hel del föräldrar som har ungefär den inställningen. Min mamma arbetar som förskolelärare och på ett föräldramöte var några föräldrar upprörda över att skolan inte lärt deras barn, att bl.a. inte svära.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-20 14:43:00
|
Tobias |
De var helt oförstående när det påpekades att det även var föräldrarnas ansvar att uppfostra sina barn. De tyckte att eftersom de arbetade och betalade för barnomsorgen så skulle de inte också behöva uppfostra och lära barnen saker. De var nämligen trötta när de kom hem från jobbet...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-20 21:36:00
|
Lovisa |
David är så smart! Han har helt rätt! Att en förälder kan vara så omogen... lär dina barn att ta eget ansvar.. frihet under ansvar vore kanske något?
|
|