|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-19 14:29:00
|
|
Lena V |
Intressant tolkning av texten. Mvh LV
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-20 21:54:00
|
|
Christer H |
Totalt ointressant, goddagyxskaft- svar från dig dock... Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-20 23:27:00
|
|
Lena V |
Ja, det har sin orsak i att din uppräkning i vad som räknas som svenskar och inte svenskar är jag väl insatt i. Dock är min text på det plan där jag med "svenskar" åsyftar en allmän inställning som finns utbredd, iaf i min värld. Mvh LV
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-21 10:53:00
|
|
Christer H |
Det är märkligt hur många "uppfattningar, fördomar och måsten" som rullas ut här som sanningar. Givetvis sanningar som de upplysta skribenterna inte delar och propagerar emot. Jag vet inte vad "din värld" ligger, men i min finns inga "vi och dom". Nysvenskarna består här av många olika grupper, inte en. Du reproducerar fördomar, Lena. Mvh CH
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-21 23:52:00
|
|
Funderaren |
Vad menar du för allmän inställning om man får fråga? Uppenbarligen att invandrade svenska medborgare inte är fullgoda svenskar, och den uppfattningen andas - tydligen omedvetet - hela ditt inlägg. Grattis vi-och-Dom-tänkare Lena V!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-22 00:20:00
|
|
Lena V |
Vet du hur ofta invandrare får ett annat bemötande än en svensk i/på/hos låt oss säga tex; krogkön, banken, presumtiva arbetsgivare? Bara för att ta några allmänna exempel. Åter; mitt inlägg är skriven i den anda som många invandrare dagligen möter, i ett försök att just spegla den andan "Vi och Dom". Det har inte framgått med den tydlighet som jag hade intentionerna till, bara att beklaga och ta nya tag till nästa gång. Man lär och utvecklas av sina misstag.
|
| |