Leijonborg ökar, "Övriga" minskar...

Inlägg #1: Postat: 2002-08-16 17:02:00
Anna Li
2. Många som gärna tar emot en viss andel flyktingar men önskar att vi ska ställa mer krav på dem har upplevt alla etablerade partier som kravlösa tills nu och därför hållt sig till "övriga" partier.
Inlägg #2: Postat: 2002-08-16 17:16:00
sten
Har bott 27 år i hallunda ett invandrartätt område. Kul med inflytelser utifrån, vänner, barnens kompisar.etc. Men otrevligt med enklaver där man stänger ute allt svenskt och vill leva som hemma. Minns intervjerna med de äldre männen i Fittja om Fadime med en rysning
Inlägg #3: Postat: 2002-08-16 17:19:00
sten
De som var mest rädda för invandrartäta områden var personer, också ungdomar som bodde i "finare" stadsdelar i Sthlm. "Törs man åka tunnelbana dit"
Inlägg #4: Postat: 2002-08-16 17:43:00
Andreas S
Sant om de invandrartäta områdena, är själv uppvuxen i ett. Beskrivningarna från utomsocknes om området man är född i fick en ibland att undra - Va, bor jag där. Usch vilket hemskt ställe"
Intressant artikel för övrigt.
Inlägg #5: Postat: 2002-08-16 18:00:00
Sten
Tack, jag blir själv förundrad när jag ser vissa program..
Inlägg #6: Postat: 2002-08-18 00:42:00
Patrik
Pinsamt vad okunniga många är i detta land.
Begrip att det inte är flyktingar vi tar emot och gör till svenska medborgare. Merparten av alla "asylsökande" har inte något skyddsbehov. Det är ju t ex detta budskap som SD försöker nå ut med. Anhörig invandringen är enormt mycket större en den verkliga "flyktinginvandringen". Sluta prata om flyktingar när ni generaliserar.
Laddar...