|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-16 12:10:00
|
|
Carin |
När barnen växer upp i en miljö som beskrivs i artikeln och får
ett större nätverk, hur hållbart blir ett sådant nätverk? Mina erfarenheter av splittrade kärnfamiljer är att
vuxna lurpassar och intrigerar . Några riktigt vettiga vuxna som så väl behövs
är svårt att hitta. Många beter sig mest som ansvarslösa, respektlösa stora egon som sätter sina egna
intressen i första rummet.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-16 13:01:00
|
|
Bengt |
Är allt utanför tullarna glesbygd nu plötsligt? Skärp dej Jessica, Sthlm är inte världens centrum annat än för er som råkar bo där!! Och om du tittar dej runt i din STORA stad, lär du hitta procentuellt lika många "kärnfamiljer" där.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-16 22:30:00
|
|
Mia |
Kan inte låta bli att hålla med Carin lite. Jag har sett hur skilsmässobarn blir experter på att spela ut vuxna mot varandra, det får jag minsann göra hos pappa osv. Ibland försvinner människor som dom delat vardag med i flera år, är bara borta. Tygghet, nej. Men en del sköter det bättre.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-16 22:34:00
|
|
Mia |
Jag tycker ofta att det där med styvfamiljer förskönas i tidningar, kanske för att journalister så ofta själva är skilda och dom vill inte ha dåligt samvete. Känner en del som har skilda föräldrar som samtliga startat nya familjer, snacka om stressiga jular.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-17 07:24:00
|
|
Carin |
Vill klargöra min ståndpunt lite; visst händer det att barnen spelar ut föräldrarna mot varandra men jag har framförallt erfarenhet av att de vuxna använder barnen som ett slags slagträ mot varandra. Det är mkt allvarligare. Barn gör ju sitt bästa för att få kärlek, är situationen i sig "egoistik" svarar ju barnet med den metod den känner till.
|
| |