|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-15 19:48:00
|
|
Ernst |
Pappa och Pappa Inga barn!
Mamma och Mamma Inga barn!
Mamma och Pappa Blir väldigt ofta med barn! Inte alla men många.
Affe är vare säg fördomsfull eller insnöad.
Det är ren biologi att det behövs en kvinna och en man för att skapa barn. Vare sig religion eller politik kan ändra på detta!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-15 22:00:00
|
|
nix |
Homosexuella är ju avvikande och kan absolut inte betraktas som ett föredöme ur ett fortplantningsperspektiv. Man skall kunna ha denna åsikt utan att bli kallad för fördomsfull eller homofob.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-15 23:00:00
|
|
Ernst |
Svar till nix. Vi lever i förvridet samhälle, Det är inte mycket vi kan göra åt det!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-16 12:31:00
|
|
El Maro |
Hej på er, Ernst, idag så kan man ju faktiskt få barn på andra sätt än det traditionella, och det är ren biologi. Vetenskapen har ändrat på detta faktum. Nix, nej ur ett fortplantingsperspektiv är det svårare om man är homo, och? Ja det är avvikande men inte onaturligt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-17 21:21:00
|
|
nix |
El Maro: kan du ge exempel på något som är onaturligt? provrörsbefruktning eller artificiellt insemination är för mig att skaffa barn via artificiella metoder. Mannen blir då betraktad i lesbiskas värld som avelsdjur eller spermadonator medan i bögarnas värld blir kvinnan betraktad som inkubationsmaskin. Barnet föds då som på beställning istället som resultat av en kärleksakt mellan två människor som älskar varandra.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-18 01:44:00
|
|
- - - |
Så alla barn som fötts på "naturlig" väg i hela historien har varit "resultat av en kärleksakt mellan två människor som älskar varandra"?
Tillåt mig höja ögonbrynen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-08-18 11:23:00
|
|
nix |
Nej tyvärr inte, men saken blir inte bättre om man upphöjer det till normen genom utspridning av homosexualiteten.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-08-19 09:06:00
|
|
anna a |
hellre två kärleksfulla föräldrar av samma kön än en som är lika fördomsfull som nix och kallar viss kärlek onaturlig. hoppas att nix inte bor i ett hus, klipper håret med sax eller gör något annat som är onaturligt bara.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-08-21 17:01:00
|
|
nix |
Anna a: du vet ju väl att inte allt som är onaturligt är direkt skadligt. samtidigt vet du också väl att människorna har ställt till med saker som senare visade sig vara skadliga för både människorna och naturen. Hoppas nu att du förstår att din jämförelse inte är övertygande. Jag tycker *inte* att viss kärlek är onaturligt, men jag kan skilja mellan kärlek och sexuellt åtrå.
|
| |