Nej, vi vet inte tillräckligt

Inlägg #1: Postat: 2002-08-15 13:25:00
Michael Lundahl
Jag ahr inte underkänt eller på något sätt tvivlat på att hennes uppleveler är sanna. Men de räcker inte. Och vad då "rättshaverist"? Om hela mitt huvudbudskap är "Ta reda på fakta innan ni gör saker", hur FAN kan jag då vara "rättshaverist"? Eller är det kanske så att då riskerar jag haverera den bild som du anser skall vara den rätta men som kanske inte stämmer med verkligheten utan kanske är fel? I så fall är jag gärna det.
Inlägg #2: Postat: 2002-08-15 23:38:00
suz
Stella,,vi behöver inte lyssna til flera berättelser ifrån enskilda horor för att göra något, det är handlingsdags ! men självklart så ska man lyssna på varje individ såsom människa,, missförstå mej rätt :
ML det finns fakta så det räcker för at man ska komma till handling !
sex handel är fel då det lämnar offer och bör därför ses över,,
Inlägg #3: Postat: 2002-08-15 23:40:00
suz
om jag skulle köra med en larvig liknelse som du gjort,,en karusell är trasig o en av vagnarna ramlar av och folk skadas svårt, ska man då inte reparera karusellen för att det finns 99 lyckliga karusellåkare som inte åkt av ,,ännu,,,????
Inlägg #4: Postat: 2002-08-16 16:09:00
Stella
"Enligt synonymordlistor är epitetet rättshaverisk liktydigt med enveten, hårdnackad, tjurskallig, egensinnig, istadig och motspänstig"

...dvs en person som är så insnöad på sin egen linje långt efter att saken redan är avgjord för resten av världen, att vederbörande blir avfärdad som lite löjeväckande, så där.
Laddar...