|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-15 10:30:00
|
|
inez |
din debatt med malin har gått ut på att hon ska prata med prostituerade. nu skriver suzanne eklund-snell en artikel och berättar om dom erfarenheter hon har av dom prostituerade hon faktiskt känner/kände. det duger inte heller. kan det vara så att du bara vill höra historien om den lyckliga horan?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-15 10:36:00
|
|
suz |
du förstår inte vad jag säger ? vi behöver inte lyssna till mera utan det är handling som behövs för vi vet redan så mycket om den enskilda människans liv inom prostitutionen! jag tror mej veta att jag vet väldigt mycket om eländet som finns inom prostitution men du verkar förringa bara för att jag bara skriver om några,,
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-15 10:41:00
|
|
Anders |
Nu börjar du bli riktigt löjlig. Du lyssnar inte på vad andra har att säga. Är det så förvånande att dom flesta horor inte är lyckliga? Ska dom offras i kampen för det fåtal ja, det är ett fåtal, oavsett om du vill det eller inte som kan tänkas vara lyckliga? Dags att du lägger av snart.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-15 10:53:00
|
|
suz |
citat ML: Men de är fortfarande individer... enskilda individer. Och enligt hennes beskrivning var de alla i ungefär samma kategori.
svar Suz: en ensamstående fattig mamma, en kvina utnyttjad av sin egen man,en boutique klädes törstande tonåring och en narkoman, samma kategori ??????
kamma till dej !
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-15 10:57:00
|
|
MX |
Lundahl försvarar alltid prostitution bortom allt förnuft. Men även blinda fanatiker hittar ibland ett korn: punkterandet av Malin Svenssons Von Oben-attityd var lika välkommet som välbehövligt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-15 11:53:00
|
|
Gurra |
vad är det du inte vet tillräckligt av ? snaskiga detaljer ? vi har lyssnat på de prostituerade så det räcker, det är handling som gäller! Flathet att inget göra !
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-08-15 13:05:00
|
|
Stella |
Suzanne formulerade sig kanske lite klumpigt i sin artikel, men hennes poäng verkar tydligt gå fram till de flesta. Och nej, den var inte att det skulle vara fel att lyssna till hororna
Om du fortsätter att underkänna, förakta och förringa hela din omgivnings erfarenheter som du gör, kommer du till sist bara att betraktas som en löjeväckande rättshaverist, som man inte kan ta på allvar.
Det tycker jag är onödigt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-08-16 13:50:00
|
|
Man ? |
Diskutera hur mycket du vill, ML. Att en kropp ska vara till salu för sexuella syften är FEL. Absolut och oargumenterbart.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-08-17 17:12:00
|
|
Per |
Lyssna Michael Lundahl..... istället för att anta att allt han skriver innebär att all prostitution är bra... Har ni verkligen läst vad han skriver?
Det handlar ju egentligen inte om huruvida "den lyckliga horan" finns eller inte.. Utan om vi ska blunda möjligheten och anta utifrån begränsade fakta och våra egna moraliska värderingar att det helt enkelt inte är möjligt att hon finns.
...
|
| |