|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-14 18:55:00
|
|
förklaring |
Jo, därför att alla tjejer som säljer sex är omyndiga och inte vet sitt eget bästa medan alla killar som köper sex är myndiga och vet det.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-14 21:23:00
|
|
nejdå |
Om det vore olagligt att sälja sex kunde man inte fiska torskar längre, fattar ni?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-15 03:10:00
|
|
Michael Lundahl |
Därför att det har visat sig - mycket klart och tydligt - över hela världen att de som drabbas hårdast av säljförbud är de prostituerade. Den svenska inställningen är att sexarbetarna är offer, därför vill man inte ge dem mer elände... vilket i och för sig är en bra inställning. Problemet är dock att eftersom makten absolut inte kan tänka sig att prostitution skall få finnas så måste de förbjuda *någon* från att göra nåt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-15 03:10:00
|
|
Michael Lundahl |
Så man förbjöd köp. Men inte fan hjälpte det. De prostituerade fick det sämre.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-15 09:13:00
|
|
Undrande skattebetalare |
Tack för era svar! Men inte blev jag klokare för det... Varför FÖRBJUDER man inte också försäljningen?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-15 19:19:00
|
|
thats easy |
Allt handlar ju om feminismens tolkning av jämställdheten. T.ex: när kvinnor köper sex är dom jämställda men när man köper sex är dom förtryckare. Enkelt va?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-08-15 20:51:00
|
|
Michael Lundahl |
Vilken del av svar 3 och 4 var det du inte förstod?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-08-15 22:09:00
|
|
Ja, alltså... Rent semantiskt är det naturligtvis inga problem! Jag förstår din text. Däremot förstår jag inte riktigt resonemanget bakom lagen... Varför FÖRBJUDER man inte också försäljningen? Man får väl varken köpa eller sälja knark?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-08-15 22:36:00
|
|
Håkan |
Till "Undrande skattebetalare": Det är värre än så: Tar man sig en stilla joint i sitt eget hem så begår man inte bara en olaglig handling, hela ens väsen ÄR OLAGLIGT tills drogen behagar gå ur kroppen, hur fan kan man vara olaglig?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-08-15 22:46:00
|
|
Doktorn |
Det enklaste sättet att slippa vara olaglig, är förstås att hålla knarket borta från kroppen. Den i psykoenergetiskt hänseende huvudsakligen aktiva ingrediensen, THC tetrahydrocannabinol, tar du enklast bort på det här sättet: injicera 37 ml sekundärfermenterad sädgåssaliv i valfritt ögonlock. Puts väck!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-08-16 01:55:00
|
|
Funderaren |
...till undrande skattebetalare: Du inser inte att förbudet att köpa var verkningslöst, och att ett säljförbud blir lika verkningslöst? Nåja, nästan; Den mest uppmärksammade verkan var att de prostituerade blev mycket otryggare i sin redan behöver det sägas? utsatta verksamhet. Vad har förresten skatterna med din fråga att göra? Varför inte bara Undrande, eller nåt...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-08-16 09:12:00
|
|
Michael Lundahl |
Undrande Skattebetalare: Hallå... jag skrev här i kommentarerna, i svar 3 och 4 exakt VARFÖR man inte förbjöd försäljning. Läs svar 3 och 4 i denna tråd, ok?!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-08-17 11:52:00
|
|
Hallå! Kan du inte läsa innantill, Michael Lundahl? Jag FÖRSTÅR innehållet i det du skrev. Däremot förstod jag inte logiken bakom det tankesätt som du redogjorde för. Men - det är ju inte dina tankar; du behöver alltså inte stå till svars... :
|
| |