|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-14 11:54:00
|
|
Liselotte |
"jag vet att långt ifrån alla killar våldtar och att de som gör det antagligen är sjuka" Har du läst hela aritkeln? Och är en nyhet om våldtäkt en sensationsartikel? Du verkar tro att våldtäkter inte förekommer överhuvudtaget. Blabla feminist. Hit och dit feminist. Hon vill inte bli våldtagen.. och hon säger själv att hon inte bli våldtagen av en man, mm hon är feminist minsann! Men dra åt helvete.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-14 11:58:00
|
|
Liselotte forts |
Kalla mig vad du vill men jag är en människa. En människa som inte vill bli våldtagen. En människa som skriver en artikel om att inte vilja bli våldtagen. Men det får man inte för då överdriver man. "risken att råka ut för en överfallsvåldtäkt är statistiskt sett mycket liten." jaha? Men risken finns väl, eller hur?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-14 11:59:00
|
|
forts. |
Och jag säger, jag blir hellre påkörd av en bil än överfallen av nån som drar ner mina byxor och penetrerar mig. Förstå hur dåligt man skulle må, någon skulle ha varit INNE i mig, mot min VILJA. Och du klagar över att jag skriver en artikel. Fy fan. Och grattis till dig för att du kan höra tonläget i en text.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-14 11:59:00
|
|
forts. |
Och jag säger, jag blir hellre påkörd av en bil än överfallen av nån som drar ner mina byxor och penetrerar mig. Förstå hur dåligt man skulle må, någon skulle ha varit INNE i mig, mot min VILJA. Och du klagar över att jag skriver en artikel. Fy fan. Och grattis till dig för att du kan höra tonläget i en text.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-15 12:29:00
|
|
Riktig man |
1. Jag har ALDRIG påstått att kvinnor vill bli våldtagna, eller att kvinnor skulle ha sig själva att skylla om de blir våldtagna. Jag förstås inte varför du antyder att jag skulle tycka så, eftersom jag inte på minsta sätt gav uttryck för några sådana tankar i min kommentar.
2. Jag förnekade inte att risken finns att en kvinna kan bli våldtagen. Det jag sade var att jämfört med många andra risker är risken att råka ut för en överfallsvåldtäkt mycket liten.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-15 12:30:00
|
|
Riktig man |
3. Det är förstås inte sensationsjournalistik en tidning skriver om en begången våldtäkt. Men om man felaktigt framställer det som om alla män är potentiella våldtäktsmän, och att alla kvinnor måste gå omkring och vara rädda hela tiden – då blir det snaskig, oseriös sensationsjournalistik.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-08-15 12:31:00
|
|
Riktitg man |
4. Jag ”klagar inte” över att du skriver en artikel. Tvärtom tycker jag alltid att det är positivt med texter som leder till eftertanke och diskussion. Jag hade bara synpunkter på det du skrivit – något man får räkna med om man skriver i ett offentligt medium.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-08-15 12:33:00
|
|
Riktig man |
5. Självklart kan man tala om ”tonläge” i en text, fast givetvis i bildlig, överförd bemärkelse. Men jag kan förstås uttrycka samma sak med andra ord om det passar dig bättre. Jag kan t. ex. säga att den extremt känsloladdade stilen i din text framstår som lite löjlig. 6. ”Dra åt helvete”, ”Fy fan” – är det ett sätt att föra en vettig diskussion? Skärp dej!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-08-15 14:17:00
|
|
Liselotte |
Jag blev fullkomligt rasande. "Dessutom verkar du tro på den vulgärfeministiska bilden att alla män är känslomässigt störda sexualdårar" är väl en förolämpning om något. Du bara antar. Och du går under namnet "riktig man" är det ett sätt att föra en vettig diskussion? Man kanske ska stå för den man är. Det gör iallafall jag.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-08-15 14:17:00
|
|
forts |
Jag tar jättegärna kritik. Verkligen, men om och om får jag höra "men det händer ju ändå inte så ofta". Jag blir arg, du fick ta all skit. Ber om ursäkt för det. När jag blir arg vill jag kunna säga saker som dra åt helvete och fy fan. Varför skulle man inte kunna göra det? Jag sa ju inte dra åt helvete till dig utan åt att jag är nån knäpp feminist bara för att jag inte vill bli våldtagen och är livrädd är jag går hem på kvällarna.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2002-08-15 20:00:00
|
|
Riktig man |
1. Att använda signaturen ”Riktig man” var ett medvetet val. Det var kanske fånigt, men jag ville genom att använda denna signatur vissa att ”riktiga” män tar avstånd från övergrepp mot kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2002-08-15 20:04:00
|
|
Riktig man |
2. Jag accepterar din ursäkt vad beträffar att jag fick ”ta all skit”. Och jag ber om ursäkt om du uppfattade min kommentar om ”vulgärfeministisk propaganda” som nedlåtande. Men som man kan jag känna mig jäkligt kränkt när man som vissa feministiska debattörer framställer alla män som potentiella våldsverkare och sexualförbrytare.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2002-08-15 20:08:00
|
|
Riktig man |
3. För övrigt ser jag inte dig eller kvinnor i allmänhet som "knäppa feminister". Det jag upprörs över är de extrema "tokfeminister" som tycks se alla män som fiender.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2002-08-15 21:58:00
|
|
Liselotte |
Jag är inte feminist, det kan jag säga rakt av. Jag är en människa bara, förstår inte varför folk ska sätta etiketter på det. Alla vill väl att alla ska behandlas lika. I princip. Jag är likadan. Känns nästan som att "feministerna" vill att kvinnor ska behandlas bättre än män. Och feminister skiter ju i om en man behandlas orättvist i andra situationer. men fortf. "jag vet att långt ifrån alla killar våldtar och att de som gör det antagligen är sjuka"
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2002-08-18 22:26:00
|
|
aggro |
"att vara kvinna utan att kalla sig feminist är som att skita sig själv i näven"
Och att vara kvinna utan att se var män som ett hot mot sin kropp och sin välfärd är en utopi. Tyvärr så är det ofta så, att kvinnor är rädda för män de möter på gatan en sen natt. Tyvärr är det ofta så att våldäkter oftast sker i hemmet, utan vittnen och utan direkta överfall.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2002-08-18 22:27:00
|
|
aggro |
Tyvärr är det oftast så att alla kvinnor varit med om grova sexuella trakasserier från män i sin omgivning.
Tyvärr är det ofta så att män ser kvinnor som objekt, ireklamen på tv, i porrtidningarna i hyllan eller ensam på gatan.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2002-08-22 23:20:00
|
|
förbannad |
Och vill man inte bli sedd som ett sexobjekt skall man för fan inte uppträda som ett sånt. Punkt!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2002-08-30 09:22:00
|
|
Ida |
Att vara feminist handlar ju om att se varandra somlika värda, man och kvinna. Att vara feminist är att se att vi är problemet för att vi skall vara lika är att vi är underordnade män. Sedan måste vi ju göra någonting åt det! Du kan ju börja med att förstå problemet vilket är sorgligt om du inte gjort. Det som är jobbigt är att man måste definera sig som underordnad när det är det man strävar mot att vara.
|
| |