Jag törs lyssna, Lundahl - törs du?

Inlägg #1: Postat: 2002-08-13 21:23:00
Gnurf forts
Men tänk om det är så att allt "torskarna" vill är att få lite sex som de kanske har svårt att fixa på ett "normalt" sätt pga diverse olika anledningar. Då behöver man inte göra saker och ting svårare än att skapa en ren miljö där sex kan säljas och köpas utan att bjuda in kriminella element.
Inlägg #2: Postat: 2002-08-13 23:02:00
Jonna
Vad skulle du tycka om din syster eller dotter jobbade i denna rena miljö?
Inlägg #3: Postat: 2002-08-13 23:16:00
Per Vers
Wow!
Inlägg #4: Postat: 2002-08-13 23:40:00
MX
Sexualitet är mer än bara ett beteende. Sexualitet är något som genomsyrar hela vår identitet. Därför kan den aldrig behandlas som vilken "personlig tjänst" som helst.
Inlägg #5: Postat: 2002-08-13 23:57:00
Michael Lundahl
Jonna: Ah, en sann klassiker i dessa sammanhang. Känslomässig utpressning när den är som vackrast. "Du vill inte att din dotter ska göra det va?! Bra, då förbjuder vi ALLA att göra det". Motfråga: Vad gör du den dag din dotter avslöjar att hon arbetar som exklusiv call-girl och drar in 3000 kr/timmen? Dessutom får du veta att hon är helt drogfri och inte har några som helst planer på att sluta. Vad gör du då? Binder fast henne i källeren säger "Nu slutar du för jag förbjuder dig!"?
Inlägg #6: Postat: 2002-08-14 00:01:00
Michael Lundahl
Just den här typen av argumenterande är så partiarkalist det bara kan bli. "Jag vill inte att min dotter ska göra sånt där... så jag förbjuder henne... för det anser jag vara för hennes eget bästa". Har vi hört detta förut kanske? Rena taliban-takterna. Man vill hålla kvinnan sexualitet inom vissa ramar... ramar som man själv ställer upp utan att låta den drabbade få ett ord med i laget.
Inlägg #7: Postat: 2002-08-14 00:02:00
Michael Lundahl
MX: Så kanske DU ser på sexualiteten. Vad får dig att tro att alla delar den uppfattningen?
Inlägg #8: Postat: 2002-08-14 00:06:00
Jonna
Tja, kanske inte i källaren men jag hade försökt hindra henne och försökt skaffa all tillgänglig hjälp jag kunnat komma på för att få henne på andra tankar.Hade det varit jag själv hoppas jag att min omgivning hade gjort detsamma.
Inlägg #9: Postat: 2002-08-14 00:41:00
Hola
"Man vill hålla kvinnans sexualitet inom vissa ramar". Som tex att låta henne leva sitt liv som prostituerad. Att dra paralleller mellan kvinnans sexualitet och prostitution är dåraktigt. Bara en man utan visdom kan yttra en sådan dum replik.
Inlägg #10: Postat: 2002-08-14 05:26:00
Michael Lundahl
Jonna: Ok... vi leker vidare med den tanken. Du försöker få henne att sluta. Hon sätter emot och förklarar att hon tänker fortsätta därför att hon lever gott på detta. Vad gör du? om du tycker scenariot verkar osannolikt så kan jag meddela att denna typ av prostituerade finns också... de är inte i någon slag majoritet... men de är en utmärkt grogrund för att vidga sina tankar lite.
Inlägg #11: Postat: 2002-08-14 05:27:00
Michael Lundahl
Hola: Med andra ord menar du: "Du tycker inte som jag, alltså kallar jag dig idiot". Det var ju konstruktivt och bra i debatten.... NOT.
Inlägg #12: Postat: 2002-08-14 09:47:00
Neona
Gnurf: Har du funderat ikring varför inte alla kvinnor tar betalt? Enligt din teori så är kvinnor igentligen korkade som inte fattat vilka inkomster de kan göra på att ta betalt för sex.
Inlägg #13: Postat: 2002-08-14 10:42:00
Bertram
Neona >> Alla män är nog inte beredda att betala...
Inlägg #14: Postat: 2002-08-14 12:33:00
MX
Lundahl: Vad man än tycker om sexualitet kvinnlig eller manlig så är det negativt för alla att RDEUCERA den till en handelsvara. Alltså: Kvinnor, vägra sälj. Män, vägra köpbättre, positivare, sexigare, mänskligare, lyckligare sex för ALLA.
Inlägg #15: Postat: 2002-08-14 13:55:00
Michael Lundahl
MX: Är det? Påvisa det. Visa vad som är negativt med att sälja sexuella tjänster jämfört mot att sälja andra. Ta till exempel kiropraktik. Blir det bättre om man ger bort sådana tjänster istället för att folk satsar på det som yrkesliv?
Inlägg #16: Postat: 2002-08-14 14:33:00
Gnurf
Jonna: Den dagen hon är så pank så prostitution är enda vägen att fixa pengar ser jag hellre att hon gör det i en ren statlig miljö än att en hallick håller sitt vakande öga över henne.
Inlägg #17: Postat: 2002-08-14 14:35:00
Gnurf
Jonna forts: Jag vet att prostitution är ett taskigt jobb som knappt någon tar frivilligt, men eftersom det alltid kommer finnas kan man göra livet lättare för dem som befinner sig där genom att skapa en "ren" marknadsplats för dem.
Inlägg #18: Postat: 2002-08-14 14:38:00
Gnurf
Hola: En anledning till att prostitution är så smutskastat tror jag är tabubeläggandet av vår sexualitet, gäller både kvinnor som män. Och det står jag för....jag är f.ö. full av mer visdom än du anar.
Inlägg #19: Postat: 2002-08-14 14:40:00
Gnurf
Neona: Är inte säker på hur du drog den slutsatsen genom min kommentar, men nej det tycker jag inte. Allt kan sammanfattas i att jag tycker staten borde erbjuda ett alternativ till gatan och hallickarna eftersom prostitution alltid kommer finnas.
Inlägg #20: Postat: 2002-08-14 14:45:00
Gnurf
Neona: Vad jag också ville påpeka är att torskarna inte behöver se ner på prostituerade dvs att männen som köper sexuella tjänster skulle förakta kvinnorna som säljer dem bara för att artikelförfattaren gör det.
Laddar...