|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-13 14:07:00
|
|
Maria Ryberg |
Jag brinner för en rad olika saker, andra starkare än andra. Och du får skita i precis vad du vill.
Och om dina prioriteringar sammanfaller med mina eller ej har du ju ingen aning om, mer än att du inte håller med om detta.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-13 14:37:00
|
|
pUs |
Skillnaden mellan oss är att jag aldrig skulle skriva en liknande artikel. Hur idealisk resten av världen än såg ut. Du gillar inte osedlig reklam och vill ändra på reklamen. Jag gillar inte människor som gillar osedlig reklam och vill ändra på den gruppens värderingar, för utan den gruppen skulle den osedliga reklamen aldrig finnas. Enkelt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-13 14:40:00
|
|
pUs |
Men ingen kan ändra någons värderingar genom att stå och skrika ut hur felaktiga dom är. Och inte förbjuda bort dom heller.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-13 14:42:00
|
|
pUs |
Således återstår det bara en väg som jag ser det - att skita i att köpa varan som annonseras så Smaklöst, Objektifierande och Osedligt. Samt att gapa ganska lite om den, det känns kontraproduktivt att spä på uppmärksamheten än mer.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-13 14:48:00
|
|
Maria |
Jag blir så trött. Det är väl för f-n människans rätt att säga vad hon tycker. Jag tycker så här, men om jag sedan rankar det som ett "problem" eller som världens undergång eller något annat som är viktigare än krig och svältande barn och så, det är väl ganska ointressant just nu. Jag har skrivit den här artikeln för att jag blev sur. Punkt slut.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-13 14:52:00
|
|
pUs |
Maria; No offence, men en debattartikel kan ofta resultera i en del debatterande. Alla behöver inte nödvändigtvis hålla med om det du skriver, och det är väl själva poängen? Eller?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2002-08-13 15:05:00
|
|
Maria igen |
Ja, det är det som är poängen, att folk debatterar och blir arga, upprörda eller helt enkelt håller med.
Men så fort jag skriver en artikel om det som jag själv anser är kvinnoförnedrande så är det nästan aldirg män som håller med utan som istället skriver saker som "bry dig om ngt annat istället". Det var väl det jag fick överslag på.
Nåväl - fortsätt debattera
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2002-08-13 15:16:00
|
|
pUs |
Du vet inte om jag är man eller kvinna - och vad skulle det ha för betydelse? Det är väl ändå åsikterna i sig som är det intressanta, och inte vem som uttrycker dom?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2002-08-13 16:16:00
|
|
orgius |
Bemöt åsikerna och skit i den som skriver dem. Hur skulle det se ut om alla höll med på allt.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2002-08-13 16:50:00
|
|
Maria |
I det här fallet tycker jag att det är intressant att veta om det är man eller en kvinna som uttrycker åsikterna. Jag ser dessutom ett tydligt mönster i det som många män skriver. Och det är ju just det som jag vill komma åt via min artikel, att män är mer nonchiga mot denna form av objektifiering. Varför? Och varför är det den åsikten som ska styra, är det inte dags att ändra på det nu?
|
| |