Snacka med en hora, inte om henne

Inlägg #1: Postat: 2002-08-12 18:48:00
Michael Lundahl
1 MS vänder sig inte bara mot trafficking utan all sorts sexhandel. Men även vad gäller trafficking har man idag dålig koll.

2 Jag har inte påstått att trafficking är en myt. Var har du fått det ifrån?
Inlägg #2: Postat: 2002-08-12 19:07:00
Katarina
Jag förstår bara inte vad det är du angriper.Att tala om köparnas attityder-vad är felet?Och prostitution och människohandel hänger ihop.Ju liberalare politik desto mindre risker för människohandlarna.
Inlägg #3: Postat: 2002-08-12 19:14:00
Michael Lundahl
Felet är att man ska ta en rejäl titt på ens egna attityder innan man börjar snacka om andras och inte vara så satans självrättfärdig.

Och för det andra hänger människohandel och prostitution ihop på samma sätt som barnarbete och jobb... eller barnsoldarer och värnplikt. det ena är en avart av det andra. Men i denna fråga diskuteras allt utifrån avarterna utan att man har koll på hur helhetsbilden ser ut.
Inlägg #4: Postat: 2002-08-13 08:38:00
va sa du?
Har du haft ingående samtal med prostituerade eftersom du kan uttala dig så självklart om detta?
Inlägg #5: Postat: 2002-08-13 11:09:00
Michael Lundahl
Inte samtal, nej... men däremot har jag läst det jag kommit över i skrifter från prostituerade och andra sexarbetare som verkar för att få sin verksamhet accepterad. Exempelvis "Whores and other feminists". Den är som en spark i magen på många sätt... och speciellt mot den sexualpolitik som förs. Läs den själv. 22 på Amazon. Mycket matnyttig.
Inlägg #6: Postat: 2002-08-14 09:00:00
va sadu?
Men den säger väl inte så mycket om den svenska situationen och om problemen med trafficking från öst, eller...
Inlägg #7: Postat: 2002-08-14 09:01:00
va sa du?
Förresten, jag visste inte att du var en sådan där....feminist... det vet man ju hur ni är...
Laddar...