Snacka med en hora, inte om henne

Inlägg #1: Postat: 2002-08-12 18:13:00
? igen
skulle va ett frågetecken där på slutet, jag undrar alltså om du tror det?
Inlägg #2: Postat: 2002-08-12 18:20:00
Michael Lundahl
Denna typ av reaktion var exakt det jag skrev om i artikeln. Som på reflex kom det i bästa "Jaså!? Så du tror alla horor är lyckliga!!"-stil.

Läs igen... tänk... FÖRSÖK förstå. Återkom sedan med en vettig fråga.
Inlägg #3: Postat: 2002-08-12 18:26:00
?
aha, du är inte villig att svara på mina frågor. varför skriver du en politisk debattartikel om du inte är intresserad av att besvara nåra frågor? finns inga frågor som är för dumma, bara människor som inte har vettiga svar. Malins artikel säger att om torskarna började betrakta kvinnan som en människa och inte som ett objekt för att tillskaffa sig orgasm så skulle det inte längre finnas behov av nåra horor, lyckliga eller olyckliga. är det fel av malin att anse det, och isf varför?
Inlägg #4: Postat: 2002-08-12 18:39:00
Michael Lundahl
Betydligt bättre fråga istället för dravlet om "nymfomaner". Bra uppryckning där ?. För att svara på den senaste frågan: Malin har fel... och ställer dessutom en fråga utan verklighetsförankring. Vi kan itne ens få folk att låta bli att slå ihjäl varandra idag. Vad får henne då att tro att vi kommer att kunan utrota alla skitstövels-attityder?
Inlägg #5: Postat: 2002-08-12 18:39:00
Michael Lundahl
Men det är dock sant det hon säger att vi måste börja respektera människor i större utsträckning... och då tycker jag att hon kan göra det genom att sluta snacka över huvudet på folk.
Inlägg #6: Postat: 2002-08-12 18:40:00
Håkan
Svar till ?: Andelen män med psykopatiska drag överstiger vida andelen kvinnor, att nå dessa män genom argumentation är omöjligt. Ett flertal män tappar även omdömet vid alkoholförtäring och begår förkastliga handlingar, ofta initierat av den prostituerade, ingen ursäkt, men kanske lite av en förklaring?
Inlägg #7: Postat: 2002-08-12 19:23:00
SHQ på 6
Kan du tala om för mig vad ett psykopatiskt drag är? Jag läser psykopatologi hemma och har en del luntor Därmed är inte sagt att jag kan allt och har säkert fel men förklara gärna vad det är.
Inlägg #8: Postat: 2002-08-12 20:02:00
?
alla psykopater och skitstövelsattityder? visste ni inte att den typiske torsken är en gift, alldeles "vanlig" man? med er attityd "hur tror du att man ska kunna förändra" är det lika bra att kasta in handduken. klart vi ska jobba för en förändring till det bättre, är inte det självklart?
Inlägg #9: Postat: 2002-08-12 20:25:00
Håkan
En psykopat är någon som saknar förmåga att känna empati medkänsla gentemot andra människor. Psykopatiska drag är att helt, eller under vissa omständigheter, inte kunna sätta sig in i en annan människas situation.
Inlägg #10: Postat: 2002-08-12 20:26:00
Michael Lundahl
Javisst ska vi arbeta mot en förbättring! Problemet är bara att *vissa* på intet sätt kan tänka sig en annan lösning på problemet än avskaffande av fenomenet. Något annat finns inte ens i deras sinnesvärld. Det har allt färdig för sog... därför tycker de att de kan köra på utan att ens höra sig för med de som drabbas.
Inlägg #11: Postat: 2002-08-12 20:33:00
Håkan
Svar ?: En förändring till det bättre måste ju innebära att de utsatta kvinnorna får det bättre. Det är ju endast om politikerna lyssnar till dem, som en förbättring av deras situation kan komma till stånd.
Inlägg #12: Postat: 2002-08-13 00:45:00
Gnurf
På 20-talet i USA förbjöd man alkohol. Detta ledde till att ett gangstervälde som aldrig tidigare skådats ploppade upp med Capone i spetsen. Nu har samma sak gjorts med prostitution. Den har flyttats ner i den undre gangstervärlden. Nackdelen med detta är uppenbar.
Inlägg #13: Postat: 2002-08-13 00:47:00
Gnurf forts
Tror att majoriteten av de prostituerade gör det som en sista utväg, men det är bättre att göra det under kontrollerade läs: legala former där det finns insyn så de slipper röra sig i kriminella kretsar som nu där man kan göra vad man vill mot dem. Är det så svårt att fatta?
Inlägg #14: Postat: 2002-08-13 00:50:00
Gnurf forts
Prostitution kommer aldrig försvinna. I jakten på pengar är det en sista desperat utväg för de flesta. Det bästa man kan göra för dem som tvingas till att sälja sin kropp är att hjälpa dem göra det under drägliga former samt erbjuda hjälp så de kan ta sig ur sin ekonomiska kris. Skyffla ej under mattan, fram med det i ljuset!
Laddar...