|
Inlägg #21: Postat: 2002-08-17 20:31:00
|
|
fifty-fifty |
Det var för kallt att skruva loss tändstiftet, så det fick jag göra. Efter att jag startat sågen visade jag henne hur man på bästa sätt fäller ett träd. Vid lunchtid gav jag upp övertalningsförsök när hon nu var så rädd för sågen och fallande träd. Det blev jag som fick fälla allt då hon nästa dag vägrade följa med.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2002-08-17 20:34:00
|
|
fifty-fifty |
När veden var hemma skulle den kapas, men visst ja, motorsågen var otymplig, illaluktande, skakig, högljudd och farlig, så kapningen fick jag göra. När allt var kapat så skulle den klyvas med en lånad vedklyv, men den kan man ju kapa av sig fingrarna med! Dessutom låter den illa och det är tråkigt, så klyvningen den fick jag fixa oxå.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2002-08-17 20:40:00
|
|
fifty-fifty |
Sen låg veden i en stor hög för att den ska torka fram till midsommar. Undrar vem som bar in veden i vedbon när den torkat? Undrar vem som är underordnad egentligen!
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2002-08-19 08:57:00
|
|
anna a |
ja, stackars dig! det var ju PRECIS dig och din sambo jag pratade om, inte världshistorien. äh. den som vill diskutera detta på en seriös nivå kan maila mig.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2002-08-19 15:31:00
|
|
Den Bäste |
Men snälla lilla anna a. Du som är så intelligent - var är din självdistans och humor??????????????
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2002-08-21 22:51:00
|
|
fifty-fifty |
Tack för cynismen. Kan du inte se i mitt exempel en möjlig förklaring till varför världens historia blev som det blev? Men visst ja, feminismen bara räknar de fall där kvinnor "missgynnas" och avfärdar allt annat som kan punktera deras myt om patriarkatet.
|
| |