Utvik - En het fråga!

Inlägg #1: Postat: 2002-08-11 02:38:00
Samuel Sirén
Är din tanke alltså att vackra personer skall förbjudas att visa upp sig av speciell hänsyn till dig?
Inlägg #2: Postat: 2002-08-11 04:35:00
Andreas
Inte bara skönheten, utan även detta "något sätt" du talar om, ligger företrädelsevis i betraktarens ögon.
Inlägg #3: Postat: 2002-08-11 10:16:00
Olof Öberg
Känns väldigt ihåligt detta argument att unga flickor jämför sig med Iza et al och därmed känner sig ofullkomliga. Om man är snyggast i sin egen omgivning så har ju Britney ingen betydelse egentligen. De man vill få uppskattning ifrån killar kanske har ju inget att hämta från Britney utan får "nöja" sig med den lokala förmågan. Så vart vill jag komma? forts
Inlägg #4: Postat: 2002-08-11 10:25:00
Olof Öberg
Jo, för att få bukt med dessa "problem" så måste exponering av lokala skönheter begränsas - för barnens bästa. Tidigare så har jag sagt att burqa skulle användas, men med allt tal om svenskhet nuförtiden så är kanske en TetraPak-designad papperspåse ett alternativ. America Vera-Zavala borde gå i täten och dölja sitt vackra ansikte. eller helst inte
Inlägg #5: Postat: 2002-08-11 22:05:00
Mia
Undrar hur roade ni killar hade varit om det funnits utvikta tvättbrädor "välutrustade" män överallt på bild. Ståuppkomikern Kerstin Bäck berättade att när hon en kvinna till var första kvinnor på Domnarvet möttes dom av att hela matsalen var tapetserad av nakna kvinnor.
Inlägg #6: Postat: 2002-08-11 22:09:00
Mia
Kerstin och den andra kvinnan ville inte vara "surkärringar" och klaga utan dom öppnade moteld. Kerstins son hade hittat porrtidningar för män och ur dessa kvinnor tog Kerstin några maffiga saker och satte upp på väggen på sin huvudsakligen manliga arbetsplats hon gav sin kvinnlig arbetskamrat i en annan del av huset. Dessa bilder fick inte sitta uppe många minuter.
Inlägg #7: Postat: 2002-08-11 22:15:00
Mia
Undrar hur roade ni killar hade varit om det funnits utvikta tvättbrädor "välutrustade" män överallt på bild. Ståuppkomikern Kerstin Bäck berättade att när hon en kvinna till var första kvinnor på Domnarvet möttes dom av att hela matsalen var dekorerad av nakna "pinuppor". Dom ville inte vara surkärringar och klaga utan dom tog sig an problemet på annat sätt.
Inlägg #8: Postat: 2002-08-11 22:17:00
Mia
Kerstins son hade hittat ett antal porrtidningar för homosexuella på en soptipp och Kerstin plockade bilder därifrån på "välutrustade" män och satte upp på sitt jobb gav några till den andra kvinnan i en annan del av huset. Dom bilderna fick inte sitta uppe många minuter utan revs raskt ner av männen.
Inlägg #9: Postat: 2002-08-11 22:20:00
Mia
När det hela fortgått en tid, Kerstin satte upp bilder, männen rev ner osv kom vaktmästaren och sade att alla bilder skulle tas ner i matsalen för nu skulle det målas om. Så gjordes och när det hade målats om kom bilder på kattungar och dylikt upp i matsalen. bilder som kvinnor antas gilla. Så var det med det, männen tyckte inte alls om att bli behandlade som dom själva behandlade kvinnor.
Inlägg #10: Postat: 2002-08-11 23:05:00
tveksam
Och dessa män är "naturligtvis" representativa för alla män i världen…
Inlägg #11: Postat: 2002-08-12 01:24:00
Samuel Sirén
Hallå, se mig - jag är vacker och det känns som att jag blir attackerad för mitt utseende jag kan faktiskt inte rå för det. Jag vill bara bli sedd och dyrkad - jag tycker stämningen här är lite tveksam, ni vill ju bara racka ner på vackra människor.
Inlägg #12: Postat: 2002-08-12 01:26:00
Andreas
Vi ser dig, men du är inte vacker och vi dyrkar dig inte. Dyrka mig.
Inlägg #13: Postat: 2002-08-12 04:25:00
Samuel Sirén, kommentar till svar 1112
Det är inte jag som skrivit svar 11, det är någon som utger sig för att vara jag. Huruvida det är ett försök till subtilt sätt att argumentera för avskaffande av anonyma kommenterer vet jag förstås inte.
Inlägg #14: Postat: 2002-08-12 18:50:00
Andreas
Om svar 12 var tänkt att se ut att komma från mig är det naturligtvis också humbug & kvacksalveri.
Inlägg #15: Postat: 2002-08-14 00:04:00
tveksam
Om ni tror att det var jag som skrev svar 10 är ni bara ute och cyklar…
Laddar...