Ondskan är en trångsynt kvinna

Inlägg #1: Postat: 2002-08-09 18:54:00
Carin
Ondskan är de GODA tysta människorna som står bredvid och ser på.
Inlägg #2: Postat: 2002-08-09 23:36:00
Ernst
Det finns ju män som skvallrar och pratar skit bakom ryggen.
Kvinnor talar och diskuterar mer än vad vi män gör.
Men det är enligt mina erfarenheter att kvinnor hackar på varandra, det finns en mentalitet att en kvinna inte får vara framgångsrik, då uppfatas hon som en svikare.
Detta beteende finns hos män också, men inte lika vanligt, som hos kvinnor.
Inlägg #3: Postat: 2002-08-10 10:59:00
JimB
Det du beskriver är människorflest kvinnor möjligensom är tillstängda och sorgliga.Enda sättet att försvara sig är att"släppa ut trollet".Vara öppen och säga så många halvhemligheter som möjligt högt,inte överlåta makten på de skamskadade. ja detta med skam och skuld går ofta som en röd tråd.Det är viktigt att man som "icke inblandad"sticker hål på så många varbölder man råkar på.
Inlägg #4: Postat: 2002-08-14 19:38:00
Viola
I mitt mansdominerade arbetsliv är det bara karlar som betett sig som ormar, skulle faktiskt välkomna chansen att sätta en medsyster på plats som omväxling.
Inlägg #5: Postat: 2002-08-19 21:19:00
Anna Li
Otroligt intressant med tanke på att jag nyligen pratade med en kompis kvinna 35 om en jobbsituation. Då sa hon;" typiskt kvinnor över 50. Det händer ngt med kvinnor över 50 som gör att de kan vara rent överfördjävliga. De måste ta igen allt de missat genom att vara till lags i 50 år". Jag hade aldrig tänkt så förut. Nu läser jag det här. Börjar jag skönja ett mönster?
Inlägg #6: Postat: 2003-01-13 13:05:00
Tina
Tyvärr är det, i många fall, såhär det fungerar... endel är trångsynta, endel inte. Tyvärr måste vi nog lära oss att leva med detta.
Laddar...