Inlägg #1: Postat: 2002-08-09 16:37:00
|
Ernst |
Jag känner ingen man eller kille som skriker hora efter unga flickor eller för den delen äldre kvinnor.
Om någon skulle göra så, så skulle han få problem. De kvinnor och män jag känner skulle reagera mycket starkt på ett sådant beteende.
Föraktet mot kvinnor och tjejer kommer från unga män från mellanöstern. Så länge det är förbjudet att påpeka detta, så kan vi knappast ändra på detta beteende!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-09 19:05:00
|
Ramona Danlén |
Nej givetvis inte alla killar!
Dessvärre hänger beteendet ihop med uppfostran och klimatet i hemmet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-09 19:23:00
|
Ernst |
Ja Ramona det är rätt att uppfostran och klimatet i hemmet är avgörande, för hur killar bemöter tjejer.
Klimatet i hem från mellanöstern och nordafrika, är ett utalat förakt för västerländska kvinnor.
Mannen styr, kvinnan lyder!
Denna upfattning har inget stöd i det demokratiska svenska samhället.
Om du vill att vi ska få stopp på unga killars föraktfyllda angrepp på tjejer, så måste du också våga ifrågasätta den manliga muslismska religionen.
Men det vågar du väl inte?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-10 02:38:00
|
Nrpkg |
Ernst du trackar ner p? den muslimska kvinnosynen. St?ll d? fr?gan vem som har en skev kvinnosyn.som framst?ller sin mammor,systrar och fruar som sexobjekt?.vem som det uppdagas ett ?vergrepp p? ett barn var o varannan dag utf?rt av en f?r?lder?.vem f?rnedrar sina kvinnor i porrfilmer? St?ll dig dom fr?gorna s? f?rst?r du varf?r unga killar av varierande nationalitet och religion har den kvinnosynen! Din f?rsynte och insn?ade fjant! :-
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-10 03:36:00
|
Ernst |
Nrpkg.Problemet med den muslimska religionen är att hälften av muslimerna inte har några som helst rättigheter , kvinnorna i islam har inga rättigheter.
Har du problem med att västerländska kvinnor har ett sexualliv, kan du ju alltid flytta hem till din bergsby.
Jag kommer inte att sakna dig!
Varför flyttade du till sverige?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-10 03:50:00
|
Ernst |
Nrpkg! Varför har du kommit till Sverige. Ingen har tvingat dig till att komma hit. Jag vill inte att primitiva människor som du skall få leva i sverige.Flytta hem till dina bergsbyar där tiden stannade för hundratals års sedan!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-08-10 04:40:00
|
Ernst |
Om ni muslimer känner ett sådant förakt mot hur svenska kvinnor lever, vad kommer sig det att ni har "flytt" till oss
Jag kan inte förstå varför ni har kommit till oss i sverige!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-08-10 05:00:00
|
Ernst |
Nrpkg
Svar på 4 Ingen svensk har tvingat dig att bo här, passar det inte så stick, försvinn, flytta till ett muslismskt land!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-08-13 16:24:00
|
Leo |
Ernst din lilla rasist, du bär på så mycket ilska. Jag väl medveten om att i och med att jag svarar dig så sjunker jag till en träskalles nivå, men jag gör det av ren medkänsla. Du måste lära dig skilnad mellan kultur och religion. Islam gav kvinnor rättigheter innan västvärlden visste vad rättigheter var. Jag orkar inte skriva så mkt till en som kommer ändå inte fatta men det finns gott om litteratur som kanske kan vända förrutnelsen i din hjärna.
|
|