Folkpartiets förlorade heder

Inlägg #1: Postat: 2002-08-07 18:01:00
Mikael S
Kent: Har du läst FP:s nya integrationsprogram eller har du med hull och hår svalt medias snedvridna rapportering. Förutom språk-kravet som är lite olyckligt framställt, så tycker jag idéerna är mycket bra, de är liberala och invandrarvänliga. De blandar ökade rättigheter med skyldigheter. Sveriges integrationspolitik under sossarna är ett fiasko, och att någon tar debatten på allvar är ett friskehtstecken anser jag.
Inlägg #2: Postat: 2002-08-07 18:42:00
Kent Davidsson svar på 1
Fp:s gloria föll redan 1992. Utöver det så är det just språkkravet som diskuteras i artikeln. Du som har läst "integrationsprogrammet" kanske kan upplysa mig om vad för övriga snilleblixtar, som där framkommer, och som i väsentlig grad kommer att förbättra integrationen jämfört med det sossarna föreslår.
Inlägg #3: Postat: 2002-08-09 09:38:00
va sa du?
Och när föll sossarnas gloria? För dig verkar det som om den inte har fallit än...
Inlägg #4: Postat: 2002-08-09 10:29:00
Kent Davidsson svar på 3
Fp har genom årtionden framställts som det parti som är på flyktingars och förtrycktas sida om man undantar palestinierna förstås. 1991 fick Fp för första gången i ett skarpt läge chansen att visa vad det gick för. 1992 sket det sig. Om sossarna har haft någon gloria vet jag inte men den föll isåfall definitivt med GP och hans ynkliga jamsande med USA i världspolitiken.
Laddar...