Snälla, våldta mig inte

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2002-08-07 12:39:00
anna a
du verkar smart.
Inlägg #2: Postat: 2002-08-07 13:05:00
Samuel Sirén, kommentar till "Bryan"
Låt oss anta att det här du säger stämmer. Utgör detta då - tycker du - någon som helst form av ursäkt eller förmildrande omständighet för dem som våldtar kvinnor som INTE vill bli våldtagna? Och om inte, vad föranleder då detta ditt påpekande?
Inlägg #3: Postat: 2002-08-07 13:38:00
Jultomten
Ingen njuter av att bli våldtagen, eftersom våldtäkt per definition sker mot den ena partens den våldtagnas vilja. Att man kanske kan gilla spelade våldtäktssituationer som en del av ett rollspel är en annan sak - då sker det med båda inblandades samtycke.
Inlägg #4: Postat: 2002-08-07 13:39:00
Bryan
Jag ar ledsen om min svenska inte ar perfekt - det ar inte mitt modersprak. Samuel ar korrect i sitt papekande. Jag bara beskriver ett faktum.
Inlägg #5: Postat: 2002-08-07 14:22:00
anna a
då kan du skriva på engelska, det finns det andra här som gör. jag hoppas att din första kommentar var ett resultat av ren språkförbistring.
Inlägg #6: Postat: 2002-08-07 16:39:00
Kalle P
Anna A, Bryan skriver ju att Samuel har rätt. Och Samuel argumenterar ju mot det ursprungliga inlägget. Som f.ö. är utomordentligt korkat. Så vad är ditt problem?
Inlägg #7: Postat: 2002-08-07 16:40:00
Kalle K
Öhh, Anna A, såg inte att det ursprungliga inlägget också var skrivet av Bryan. Ber om ursäkt för den missen. Hoppas verkligen att "Bryan" är en uppdiktad person som inte har sådana åsikter på riktigt...
Inlägg #8: Postat: 2002-08-07 17:42:00
Maria
Bryan, det finns inte en kvinna som njuter av att bli våldtagen. Inte en man eller ett barn. För då är det inte per definition inte en våldtäkt. När en man, kvinna eller ett barn blir våldtagen sker det mot dennes vilja. Det är att bli krängt och förödmjukad både på ett kroppsligt och på ett själsligt plan.
Både kvinnor och män kan njuta av att spela rollspel men då kan man inte säga att en våldtäkt skett eftersom det skett på bådas vilja.
Det gör oerhört ont i mig när jag läser dina inlägg.
Inlägg #9: Postat: 2002-08-07 19:33:00
Ernst
Våldtäkt är inte ett rollspel, det är ett hänsynslöst övergrepp.
Ingen kvinna njuter av att bli förnedrad.
Inlägg #10: Postat: 2002-08-07 22:14:00
Ponderosa
Åh... Bryan- vilken planet kommer du ifrån egentligen?? Skulle vara väldigt intressanrt om du kunde utveckla dina åsikter/tankar.. Jag hoppas innerligt att jag o många andra missuppfattat din kommentar!! Om du verkligen tror att det finns n å g o n kvinna som njuter av att bli våldtagen- då blir jag mörkrädd!!
Inlägg #11: Postat: 2002-08-07 23:47:00
nix
Vem sade att det inte finns nån kvinna som njuter av att blir förnedrad? människorna är mer komplicerade än många tror…

Länk: geocities.com

Och sen finns det kvinnor som ljuger om våldtäkt också
Länk: aftonbladet.se
Inlägg #12: Postat: 2002-08-08 00:00:00
nix
När Washington Post lyckades komma åt kommunala arkiv i Prince George Maryland och Fairfax Virginia fann de att 30 respektive 40 procent av våldtäktsanklagelserna var falska kvinnan erkänt lögn.
Inlägg #13: Postat: 2002-08-08 00:04:00
nix
Motiven bakom lögnerna var enligt studie följande: Spite or revenge 20
To compensate for feelings of guilt and shame 20
Thought she might be pregnant 13
To conceal an affair 12
To test husband’s love 9
Mental/emotional disorder 9
To avoid personal responsibility 4
Failure to pay, or extortion 4
Thought she might have caught venereal disease 3
Other 6
Inlägg #14: Postat: 2002-08-08 08:49:00
va sa du?
Det bevisar inte att en våldtäkt inte ägt rum utan att kvinnan har tagit tillbaka sin historia, några av de här motiven kan visa på att man känner sig tvingad att ta tillbaka. Läste om barn som ev utsatts för sexuella övergrepp tar tillbaka sina historier och man vet inte om det är för det är påhittat eller för att man får skuldkänslor för det rör sig om familjemedlem eller likn. Därmed inte sagt att en del kvinnor inte hittar på övergrepp. Då förstör de för de kvinnor som blivit överfallna.
Inlägg #15: Postat: 2002-08-08 09:58:00
Mia
Alltså ursäkta men nej förresten jag tänker inte be om ursäkt hur jävla korkad är du egentligen Bryan? Njuta av en våldtäkt?! Våldtäkt är per definition mot någons vilja.

Nix. Att en våldtäktsanklagelse tas tillbaka betyder inte att en våldtäkt inte ägt rum, det är tyvärr mycket mer komplicerat än så. Och falska anklagelser betyder inte heller att kvinnan njutit av den eventuella händelsen.

Jag blir så jävla arg.
Inlägg #16: Postat: 2002-08-08 10:02:00
Anna Lys
Jo. Verkligeheten är komplex. Som alltid.
Inlägg #17: Postat: 2002-08-08 12:29:00
Jo
Visst kan man njuta av att bli förnedrad, men då är det ändå i grund och botten så att förnedringen sker med den förnedrades samtycke. Eller hur?
Inlägg #18: Postat: 2002-08-08 17:43:00
nix
Mia:"Och falska anklagelser betyder inte heller att kvinnan njutit av den eventuella händelsen" alltså, om kvinnan blev missnöjd med mannens prestation exempelvis: hon fick ingen orgasm har hon då rätt att anklaga honom för våldtäkt, eller?
Inlägg #19: Postat: 2002-08-09 18:24:00
Ernst
nix
Det är inte fråga om utbliven orgasm för kvinnor, jag tror inte att en kvinna skulle anmäla en man för våldtäkt för hon inte skulle blivit sexuellt otillfredställd. En väldtäkt är en kränkande handling som för den kvinna som blir utsatt för den är en akt av total hänsynslöshet
Inlägg #20: Postat: 2002-08-09 21:12:00
nix
Ernst: nu var mitt inlägg en replik till Mias påstående. Jag har inte ifrågasatt att våldtäkt är kränkande. Jag tycker att våldtäkt är ett grovt brott lika grovt som när kvinnor ljuger om det.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...