Snälla, våldta mig inte

Inlägg #1: Postat: 2002-08-07 12:00:00
Vet
Kanske det är så att sexet är så dåligt att fruarna inte blir sugna längre? Män är förvånansvärt lite intresserade av kvinnans underlivsanatomi. Det reguljära in och utet räcker inte alltid till.
Inlägg #2: Postat: 2002-08-07 12:10:00
Johans S
Jaha, och hur mycket vet ni kvinnor om mannens underlivsanatomi? Ni sliter och drar i den som den vore en växelspak till en gammal traktor, och så tror ni att det ska vara skönt. Sexet hänger faktiskt på båda parter, men det fattar inte många kvinnor, dom tror att det räcker med att bara ligga där på rygg och vresa upp fittan.
Inlägg #3: Postat: 2002-08-07 16:04:00
X-man
Hm, låter som om det vore dags för en liten intim diskussion parterna emellan i så fall... För våldtäkt kan givetvis aldrig ursäktas med "men hon vill inte mer och jag blir så frustrerad"...
Inlägg #4: Postat: 2002-08-07 21:02:00
Liselotte
Som svar på frågan kan jag bara säga att jag skriver ur min egen synpunkt ovh eftersom jag inte är lesbisk har jag ingen fru. Jag känner mej därför inte hotad av att "min fru" inte vill ha sex. Men du kan ju skriva något om det kanske. Så fortsätter jag skriva vad jag tänker på.
Inlägg #5: Postat: 2002-08-08 12:25:00
Fundersam
Det är väl inte direkt fråga om att känna sig hotad av att ens partner inte vill ha sex längre. Frågan är som sagt varför. Och vad kvinnor som inte får sex hemma gör när de anser sig ha "rätt" till sex.
Inlägg #6: Postat: 2002-08-08 16:01:00
Kalle G
Liselotte, men vad gör du om din man inte vill ha sex längre?
Inlägg #7: Postat: 2002-08-09 08:44:00
va sa du?
Ja vi kan ju i alla fall sluta oss till att kvinnor som inte får sex hemma inte går ut och våldtar någon. Det är nog för övrigt väldigt få män som gör det med. Det som är skrämmande är att en kille som våldtar någon vid 14 kan få tjejer i alla fall. Vad säger det om tjejernas syn på sig själva och sitt kön?
Inlägg #8: Postat: 2002-08-09 08:46:00
va sa du?
När det gäller era samlivsproblem - är det inte läge att tala om för tjejen/killen hur man känner så att man kan få bättre sex och slipper se sig själv som ett offer?
Inlägg #9: Postat: 2002-08-09 17:10:00
Liselotte
Jag skulle ju knappast våldta honom. Jag skulle prata om det istället.

I artikeln frågar jag inte vad som händer om mannen blir nekad sex. Jag frågar vad som händer när nån som våldtog när de var 14 när de blir nekade sex.
Inlägg #10: Postat: 2002-08-12 10:51:00
Kalle G
Tja, många människor fortsätter ju att utvecklas både fysiskt och mentalt även efter 14 års ålder. Tyvärr inte alla.
Inlägg #11: Postat: 2002-08-12 18:15:00
Stina
Vad som händer med mannen när han blir nekad sex? Och..vad har det med våldtäkt att göra? Alla kan inte jämt få som de vill,detta inkluderar tro det eller ej även män. Är det inte upp till varje enskild individ att få bestämma om de vill knulla eller inte. Kom bara inte å säga a det är frigida fruar som får de ratade männen att våldta
Inlägg #12: Postat: 2002-08-12 21:29:00
Liselotte
Jag hoppas verkligen inte du adresserar mig nu.

Jag har aldrig sagt att män våldtar för att de inte får sex. Jag frågade vad som händer när en som våldtar när han är fjorton blir nekad sex. Stor skillnad.

Dessutom är det ju absolut inte kvinnans fel i vilket fall. Man får precis som du säger välja om man vill ha sex eller inte.
Inlägg #13: Postat: 2002-08-13 19:03:00
Helén
Grejen är att våldtäkt handlar mindre om sex än om makt! Att våldta är i första hand att visa sin makt och att förnedra! Kvinnor visar sällan sin makt på det sättet, av den enkla anledningen att de oftast inte har så mycket makt. Män kan inte våldtas, sägs det ju. Men det är klart, de kan nog möjligtvis bli upphetsade mot sin vilja...
Inlägg #14: Postat: 2002-08-14 13:20:00
Kalle G
Men då så, Helén. Då kan ju Liselotte sluta oroa sig för sina 14-åringar om de blir nekade, eftersom det inte handlar om sex. En fråga, man har lyckats "bota" våldtäktsmän med kemisk kastrering där man misslyckats med vård och terapi? Hur kommer det sig? Sitter driften efter makt också i testiklarna?
Inlägg #15: Postat: 2002-10-19 18:47:00
klas
Till alla killar som gnäller över att de inte får sex hemma, byt kvinna eller sluta gnäll eller skaffa en till om ni tror att ni orkar med det. Och helen, bra att du berättar för oss varför våldtäktmän våldtar, psodenym och hemlig hobby eller?
Laddar...