Inlägg #21: Postat: 2002-08-07 19:45:00
|
Någon |
Tittar man på porr varje dag antar jag att man inte kan undgå att bli porrskadad, vi påverkas väl av det vi ser antar jag, Vidare när jag slog en flukt i tidningen en ganska snabb sådan får jag erkänna slogs jag den totala avsaknade av värme och humor. Kanske en porrskada.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2002-08-07 21:22:00
|
Gurra |
Någon.. blir du matskadad för att du äter mat varje dag? Bara för att du personligen inte gillar porr innebär det inte att det är fel för alla människor att se porr.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2002-08-08 11:09:00
|
Olof Öberg |
Järphammar skall alltså skylla sig själv när män ringer och trakasserar henne. Visst, precis som att kvinnor med kort kjol skall skylla sig själv när de blir våldtagna. Finns uppenbarligen ingen gräns för moralisternas hat mot individer som avviker från deras normer.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2002-08-08 13:25:00
|
Juanita |
Olof: Jag har kort kjol, jag går väldigt utmanande klädd, men det är väl en stor skillnad på det och vika ut sig i en tidning? Inte för att jag tycker att hon får skylla sig själv, men hon vet vet mycket väl om vilka som läser sådana tidningar, Du själv, Mikael och Lundhal, ingen tjej vill ha sådana killar på nacken. Det brukar bli jobbigt.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2002-08-08 15:28:00
|
Olof Öberg |
Nej, jag läser inte Slitz eller dylika tidningar gjorde det då och då när den fortfarande var en musiktidning. Huruvida jag är en "sådan" kille vet jag inte, men vem vet kanske jag hade varit populärare bland kvinnor om jag var någon annan. Den stora skillnaden mellan att vika ut sig och gå "utmanade klädd" kan väl du analysera och återkomma med.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2002-08-08 17:49:00
|
Juanita |
Sak göra det, men nu ska jag ner och titta på världens bästa AIK.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2002-08-08 22:39:00
|
Någon |
Som Juanita säger, det är skillnad på att gå klädd i kort kjol och vika ut sig i stort sett helnäck med "kom och knulla mig blick". Naturligtvis menar jag inte att det är/var rätt av männen att ringa och flåsa i telefonen men samtidigt tycker jag inte Anna j behöver svimma av förvåning. Sådana bilder drar onekligen till sig en viss typ av män.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2002-08-08 22:55:00
|
gurra |
det borde inte vara stor skillnad, samma män som ringer o flåsar på Järpen är ju de som försöker få en glimt under din kortkorta kjol för att se om du kanske lämnat trosorna hemma också. Både Järpan o du har gjort ett val.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2002-08-09 00:15:00
|
Juanita |
Någon: exakt.
|
|
Inlägg #30: Postat: 2002-08-09 13:11:00
|
Olof Öberg |
Ingen skillnad alls. I ett utvik så spelar man en roll som man lämnar när man går hem. Att klä sig i kort-kort och spackla sig när man går ut har syftet att attrahera andra. Man kan ju inte svimma av förvåning att man blir tafsad på när man har på sig "kom och knulla mig utstyrseln" det måste väl kvinnor förstå. Å andra sidan så är antalet som viker ut sig försvinnade litet, så det är ju helt ok för att inte korrekt att sparka på dem. forts
|
|
Inlägg #31: Postat: 2002-08-09 13:16:00
|
Olof Öberg |
Kanske något att tänka på för alla feminister som sminkar, rakar och skrudar upp sig innan de går ut. Vad har störst inverkan på den yngre generationen - att Iza viker ut sig i Slitz denna tidning som tvingas på småflickor eller att mamma/storasyster "gör om sig" så fort hon skall ha roligt? Jag tycker att man skall "krossa normerna" på hemmaplan innan man kräver att andra skall göra det.
|
|
Inlägg #32: Postat: 2002-08-09 13:55:00
|
Juanita |
Olof: Viker man ut sig i Slitz så markandför man sig själv, svårt att lämna den rollen.
|
|
Inlägg #33: Postat: 2002-08-09 15:32:00
|
gurra |
olof har rätt
|
|
Inlägg #34: Postat: 2002-08-09 15:41:00
|
Olof Öberg |
Man marknadsför sin offentliga person. När du går på krogen är det dig själv som du säljer med attiraljer och kroppsspråk.
|
|
Inlägg #35: Postat: 2002-08-09 21:55:00
|
Någon |
Jag hade en period av mitt liv kort kjol för att följa modet, det var modernt och jag ville vara "modern". Någon tanke på att attrahera män hade jag inte. När man viker ut sig går väl hela grejen ut på att män ska åtrå en, eventuellt runka. Det är faktiskt skillnad. Med kort kjol menar jag en som slutade på halva låret , inte en "rumpkort".
|
|
Inlägg #36: Postat: 2002-08-10 11:43:00
|
anders |
Fast på krogen väljer man ju vem man vill "sälja" sig till, eller? Bara för att man har "kom och knulla mig utstyrseln" på sig betyder det inte att en godtycklig man, vilken som helst, får tafsa.
|
|
Inlägg #37: Postat: 2002-08-10 22:22:00
|
Olof Öberg |
Om man viker ut sig så väljer man väl knappast att knäppskallar skall trakassera en. Jag tycker inte någon skall bli trakasserad oavsett vad förövaren anser sig ha för ursäkt att göra det.
|
|
Inlägg #38: Postat: 2002-08-12 15:16:00
|
Juanita |
Olof: när jag går på krogen är jag Juanita Gina Zanetti, spelar ingen roll om jahg har på mig kortkort eller ej. Skulle jag vika ut mig skulle jag göra det som Juanita, vem skulle det annars vara? Anledningen till att killar klämmer tjejer på rumpan är för att ni är primitiva apor.
|
|
Inlägg #39: Postat: 2002-08-12 17:43:00
|
anders |
Aha, biologismteorierna stämmer alltså?
|
|
Inlägg #40: Postat: 2002-08-12 20:48:00
|
gurra |
nu har juanita lite rätt faktiskt. vi har en annan slags sexdrift än tjejer. tänder mer på bara ett par schyssta rattar än ett trevligt sätt
|
|