Inlägg #1: Postat: 2002-08-05 12:25:00
|
Michael Lundahl |
Den dag vi uppnåt jämställdhet i det här landet och kvinnans sexualitet inte längre förtrycks, då kommer du att se lika många kvinnor som män som shoppar sex, vare sig det är i bildform eller annat. Det är kvinnoförtrycket som hindrar er idag. Och det släpper... då kommer även kvinnor att börja kräva precis den typ av ögongodis som du nämner.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-05 12:27:00
|
Michael Lundahl |
Eller trodde du på något vis att kvinnor var väna, snälla och oskyldiga varelser som aaaaaldrig skulle utsätta männen för något så "förnedrande"? retorisk fråga. Men vem vet... vid det laget kanske även männen börjat kämpa mot de könsorättvisor som de drabbas av. Den som lever får se. :
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-05 13:06:00
|
Ben |
Allstå, säger du något annat än emot folk?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-05 13:14:00
|
Michael Lundahl |
På debattforum: Nej. Eller snarare: enbart väldigt sällan. Uppskattning skickar jag på mail direkt till mottagaren. Det brukar bli mycket mycket mer uppskattat. Och detta är som sagt ett DEBATT-forum... inte ett "Du måste hålla med skribetnen forum för annars postar jag små snarstuckna kommentarer om att du säger emot"-forum. Lär dig skillnaden Ben för du verkar ha hamnat lite fel.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-05 13:44:00
|
Ben |
Nej, jag undrade bara om du bara säger emot för att du tycker det är kul eller om du tycker så. Jag tror aldrg jag har sett en kommentar där du håller med någon. Inget illa i det, sen tror jag att jag har lite mer kött på benen än dig. Om man ska ta studier och antal lästa böcker osv.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-08-05 14:12:00
|
Michael Lundahl |
Det är klart jag håller med folk. Men ryggdunkande i form av en-rads-kommentarer, typ "Ja, helt rätt" avhåller jag mig ifrån. En om jag inte håller med, då har jag en bra ANLEDNING att posta. Vad gäller "kött på benen" så får debatterna avgöra vem som har mest. Det är bara att kommentera mina artiklar. :
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-08-05 14:19:00
|
Ben |
Du som älskar polisbrutalitet? Vet inte riktigt vad jag ska tycka.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-08-05 15:13:00
|
Michael Lundahl |
Geez... var det du som sade att du har "kött på benen"? Svar 7 var nog den mest korkade kommentar jag någonsin fått. "Du som älskar polöisbrutalitet"... men jösses. Du har fan inte fattat mycket av vad jag skrivit utan mest fantiserat ihop grejor.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-08-05 15:32:00
|
Ben |
Tror du tog den kommenatren på för stort allvar. Nja, du ahr väl skrivit bra texter, men jag håller inte med dig. Din text -Sperma i munnen- skulle jag ta ned, det var en ganska konstig text. Konstig för att jag undrar: Vem bryr sig?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-08-05 16:06:00
|
gurra |
Men nej. Kvinnor kommer aldrig "konsumera" nakna karlar i samma utsträckning som vi tjackar nakna brudar. Det har ingenting med jämställdhet att göra. Kvinnor har inte samma behov av visuell stimuli som män, that´s why.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-08-05 21:45:00
|
Kajsa Kallio |
Och hur vet du det? Jag är helt övertygad om att det är en kulturell betingad grej. Därmed inte sagt att jag tycker det blir jämställd och bra om tidningarn börjar fyllas av halvnakna karlar.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-08-05 22:40:00
|
Juanita |
Kajsa: Visst är det så, men man kan fråga sig varför det är så. Varför ska tjejer vara så som de är och varför ska killar bestämma över tjejer? Konstruktion, en fantasiprodukt som skapats av bibeln och en massa stofiler till filosofer. Aristoteles anses vara den viktigaste av filosofer, se vad han tycker om kvinnan, har inte detta genomsyrat hans tankar på andra plan? Vi måste börja från noll igen, i alla fall när det kommer till jämstäldhet.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-08-06 00:35:00
|
Juanita |
dessutom Lundhal: tänk på vilka som ser på en strippande bimbo, tänk på vilka som läser och tar Izas ord på allvar. Gör det och tänk sedan ut vad det kan ge för resultat, när små tonåringar tror på idioter som Iza då kommer något gå snett. Att Iza säger att dessa feminister ska skaffa sig ett liv är så pinsamt, ord räcker inte för att beskriva hennes pinsamhet. försök se lite längre än din snok Mikael, då kanske du fattar - om nu en man kan förstå.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-08-06 08:47:00
|
gurra |
Kajsa.. men det är ju uppenbart. Hade tjejer samma behov av visuell stimuli skulle de ju köpa bögporr. Jag tror inte de skulle undertrycka en sån stark drift. Man har försökt göra porr av kvinnor och för kvinnor men det säljer ju liksom inte..
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-08-06 11:43:00
|
hejåhå |
Nog är du lite väl naiv Lundahl om du inte förstår att de brudar som ställer upp och näckar gör det för att hjälpa upp sin karriär. Sedan kan hon ju samtidigt tycka det är mysigt att se sig själv naken på bild och veta att killarna runkar. Och det är väl förmodligen anledning till att hon inte väljer att skriva en debattartikel till DN eller NY Times, tror du inte? ;-
|
|
Inlägg #16: Postat: 2002-08-06 11:55:00
|
gerge |
hehe.. skulle vilja se den nöt som verkligen sitter att runka till bilder dyl dom i Slitz.. de är fina att se på men man drar ju inte fram den till dom...
|
|
Inlägg #17: Postat: 2002-08-06 18:54:00
|
Någon |
Någon porrskadad hon sade på TV 3 att hon såg porr varje dag dam Kate har precis börjat ge ut en tidning med huvudsakligen nakna män, tror att den hetter Feel it någonting. Vi får väl se hur det går för den upplagemässigt. Jag har faktiskt slängt en flukt i den och den är ingenting för mig. För mkt helt enkelt.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2002-08-06 18:57:00
|
Någon igen |
Nu visar inte tjejerna så mkt i Slitz längre men t ex Anna Järphammar eller rövhammar som jag kallar henne pga att hon var rumpan i Ikea-reklamen visade det mesta. Hon ojade sig sedan över att män ringde hem till henne och flåsade i luren. Fan först ställa upp som runkobjekt och sedan oja sig över att att man används som runkobjekt. Men Anna tyckte att bilderna var "fina". Hon trodde väl att killarna skulle se det som konst. Ha ha.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2002-08-07 08:39:00
|
gurra |
någon.. så trevlig att du kallar en tjej som råkar uppskatta porr för porrskadad. Annars är ju det du berättar ungefär vad jag menar.. ni har inget intresse av att se snoppar andra än den som sitter på den man ni har ett förhållande med. vi män funkar lite annorlunda då.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2002-08-07 15:02:00
|
Lasse Thn |
Lundahl...du kan väl ändå hålla med om att den hade en kul vändning och var bra skriven din tråkmåns....
|
|