Upplysning i cannabisfrågan!

Inlägg #1: Postat: 2002-08-01 18:25:00
Ernst
Bra fråga tobbe.
Vi borde väl ställa oss frågan varför en del behöver droger?
Jag håller helt med dig!
Att olyckliga människor skulle bli lyckligare av droger är en myt, tvärtom de blir bara ännu olyckligare.
Inlägg #2: Postat: 2002-08-01 23:10:00
Tobias ej tobbe
Bra fråga, tills dess vi löst är det vettigaste att inte tynga de som faller för dem med ännu mer tyngder läs: böter och straff utan satsa på att erbjuda mer hjälp och underlätta deras situation.
Inlägg #3: Postat: 2002-08-02 01:12:00
Ernst
Tobias:Har du helt fredligt rökt på? Det är totallt omöjlgt att förstå vad du skriver om.
Inlägg #4: Postat: 2002-08-02 11:05:00
Tobias
Nej det har jag inte, men jag tappade ett "frågan" precis efter löst.
Inlägg #5: Postat: 2002-08-03 22:01:00
tobbe
Hej Tobias, Jag heter oxo Tobias :
Jag tycker inte att vi ska ge upp och legalisera brukandet av cannabis. Det kanske låter banalt, men jag tycker att det är samhällets plikt att försöka skydda oss från lättåtkomliga droger. Visst är det dubbelmoral att tillåta alkohol och förbjuda annat. Men nu sitter vi i skiten och kan inget göra. Låt oss inte göra om samma misstag igen!
Inlägg #6: Postat: 2002-08-03 22:18:00
tobbe
Olycklig ja, det är faktiskt vad man blir i slutänden av att missbruka droger. Jag talar av egen erfarenhet av såkallade lätta droger Balansen i hjärnkemin rubbas och vi behöver tillföra ytterligare droger för att må bra igen. I all välmening: Kom ihåg att alla droger har en baksida.

Ha en bra kväll! :
Inlägg #7: Postat: 2002-08-04 00:17:00
teller
Vad kan det vara för hjärnkemi som inte den kritiska forskningen lyckats hitta?Om du blivit olycklig"pga droger"är ju det att beklaga,var det bara drogen som hemsökte dig eller fanns där annat? Hur använde du drogen och hur gammal är du?Innan man gått igenom adolesencen är det inte lämpligt och varje dag hela tiden är det inte lämpligt att röka cannabis.
Inlägg #8: Postat: 2002-08-04 00:21:00
Jim B
Att det är att föredra att man har fötterna någorlunda på jorden då man röker cannabis säger sig själv, detsamma gäller för alkohol, en viss mognad är nog bra.Men att "hjärnkemin"skulle orsaka berroeende har man testat till förbannelse, utan att kunna finna några belägg.Däremot förändras alla då de växer och det är lätt att blanda ihop äpplen och päro
Inlägg #9: Postat: 2003-09-24 21:16:00
JSK
Tobbe: Att vi har en legal och reglerad marknad för alkohol är knappats ett misstag. Hur tror du att alkoholskadorna skulle se ut om marknaden var illegal? Inga droger blir bättre av att hanteras av kriminella. Jämför svartsprit med Systembolaget.
Laddar...