|
Inlägg #1: Postat: 2002-08-01 23:53:00
|
|
slick |
men för fan, läs FORSKARRAPPORTER som inte är gjorda på partiska laboratorier i sverige utan på sofistikerade ställen som Oxford med mera. dom talar imot dig så det skriker tobbe!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2002-08-02 09:45:00
|
|
Anders |
"Det som oroar mig är att dessa åsikter oftare får utrymme i media."
Så i media ska bara de med rätt åsikter få uttala sig eller VADÅ?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2002-08-03 21:44:00
|
|
tobbe |
Hej slick!
Partiska laboratorier... Tror du på fullt allvar att vårt samhälleläs partiska laboratorier undanhåller information för att lura medborgarna? Visst är det så att missbruk av cannabis inte skadar lever och andra organ i samma utsträckning som alkohol. Skademönstret är olika beroende på vilken drog man nyttjar. Vi behöver inte mer problem i samhället.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2002-08-03 21:46:00
|
|
tobbe |
Anders,
Ok, möjligtvis en klantig formulering från min sida. Jag är oroad över de legaliseringsvidar som blåser över sverige. Är det bättre?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2002-08-03 22:45:00
|
|
teller |
Saken är den att vi befinner oss i en situation där drogerna redan finns bland gemene man och det blir svårt att förändra med Kriminalpolitik.ATT människor gärna använder droger i sinnesutvidgande eller själssnörpande avsikt, det vet vi, Hur det ska bemötas är artikelns fråga.Och om det lönar sig att kriminalisera så stor av befolkningen är tveksamt. För övrigt är cannabis inte fysiologiskt beroeendeframkallande, däremot psykiskt, men det varierar . Fram med dina bevis!
|
| |