Inlägg #1: Postat: 2002-07-28 14:46:00
|
Michael Lundahl |
Men så är inte fallet. Människan är i grunden god... men också allt annat än felfri. Det är därför vi har en landsomfattande gemensam admninistration som hjälper t.ex. sådana som jag som inte VILL behöva stå ut med idioter som inte klarar sig utan sina cancerframkallande snuttefiltar. Tough shit för napp-barnen... men de får helt enkelt gå ut och förbesta luften där istället. Det handlar inte om något överförmynderi... utan speglar helt enkelt majoritetens vilja.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2002-07-28 14:48:00
|
Michael Lundahl |
Om patteungarna blir sura för detta... ja då säger jag bara: tack er medverkan... men ni är nedröstade. Det är nu beslutat att våra behöv att slippa rök går före ert löjliga begär. Det står er fritt att i god demokratisk ordning försöka på beslutet upprivet. Lycka till.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2002-07-28 14:48:00
|
Whilde |
Jag tror mer om mina medmänniskor, är jag rädd. Idag är vi dock så "bortskämda" av att samhället tar ansvar åt oss att vi glömt devisen ansvar inflytande. Vi får ta första steget själv.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2002-07-28 14:52:00
|
Whilde |
Dina puerila fördomar visar bara upp en mindre sympatisk bild av dig själv, Michael, och den antar jag att vi får leva med.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2002-07-28 16:31:00
|
Olof Öberg |
Någon som hävdar att allergier har något med dåligt samvete att göra kan ju knappast väntas att ta ansvar. Uppenbarligen tror du inte heller så mycket om dina astmatiska medmänniskor att de skulle få möjligheten att gå på krogen om det inskränker din rättighet att smörja lungorna med tjära och hjärnan med nikotin.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2002-07-28 17:35:00
|
Whilde |
Mina astmatiska medmänniskor och jag får väl samsas om utrymmet efter bästa förmåga.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2002-07-28 18:26:00
|
Michael Lundahl |
Jag har själv sett - tillsammans med mina rökkänskliga kompisar - hur en del medmänniskor inte alls är värda dina höga tankar Whilde. Det är trevligt att du håller dem högt... men ibland är verkligheten inte alls sådan... utan ibland ÄR verkligen folk hänsynslösa skitstövlar. Då krävs det krafttag.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2002-07-28 18:29:00
|
Stefan |
Då återstår det bara att få röken från ciggen att förstå saken lika bra som du gör det. Hörrdu lilla rökslinga, leta dig nu ut genom dörren istället för att svepa bort mot allergikern där borta!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2002-07-28 19:16:00
|
Whilde |
Som sagt, kalla det naivt, men jag tror att människor överlag, om de bara får en riktig chans att ta ansvar, fixar det. Men visst fan är det en slitsam process med tanke på hur understimulerad vår empati tycks vara.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2002-07-28 22:27:00
|
Techne |
För all del, inför hjälm pa krogen. Alla rökare ska ha sluten hjälm och andas sin egen skit om och om igen.
Det hade kanske hjälpt er att fatta poängen.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2002-07-29 00:15:00
|
Whilde |
Låter lite grann som fascism, det där, hörru.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2002-07-29 19:20:00
|
Axel |
Din egen empati verkar måttligt utvecklad: av texten ser det ut som att du bekymmersløst skiter i att folk med luftvægssjukdomar får andnød, bara du får din cigg.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2002-07-29 22:49:00
|
Whilde |
Då ser du kanske på problematiken ur en vinkel som bejakar omyndigförklarande av människor som har nedsatt immunförsvar.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2002-07-29 23:16:00
|
Bertram |
Om nu en majoritet av befolkningen vill ha rökfri krogar - varför finns det inte några redan!? Marknaden för dylika etablissemang torde ju då vara större än den för krogar där rökning är tillåten.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2002-07-30 17:35:00
|
Axel |
Att førbjuda røkning på krogen så att æven de med luftvægssjukdomar kan vara dær blir væl knappast något omyndigførklarande av dem?
|
|
Inlägg #16: Postat: 2002-08-04 13:42:00
|
Per |
Varför bara diskutera sjukdomar som anledning till att inte röka på t.ex. restaurang.. Eftersom alla inte äter sina rätter samtidigt på en restaurang är det inte så kul att få sin mat förstörd av röken när någon tar ett bloss till sitt kaffe efter att ha ätit klart.. visst finns det rökfria avdelningar.. men hamnar man i kanten mellan rökfritt och inte så slipper man inte röken helt..
|
|
Inlägg #17: Postat: 2002-08-04 13:43:00
|
Per |
Men nu var jag visst lika egoistisk som resonerar såhär som ni som vill njuta av cigaretter... Har ni provat snus förresten?.. Mycket mer hänsynsfullt mot omgivningen..
|
|