Upplysning i cannabisfrågan!

Den här tråden diskuterar artikeln Upplysning i cannabisfrågan!.
Inlägg #1: Postat: 2002-07-28 18:37:00
Miska Aalto
Kan inte hålla med dig mer. Jag tror dock att även vi i framtiden kommer att legalisera lättare droger som Cannabis. Känns ganska patetiskt att man riskerar olika straff när man helt fredligt röker på ibland när det finns tusentals våldsamma fulla idioter på stan varje dag. Vi lever i en konstig värld.
Inlägg #2: Postat: 2002-07-28 18:43:00
Stefan
GHB då? Det blir kanske nästa lättaste drog efter en legalisering av cannabis. Var går gränsen mellan lätta och tyngre droger?
Inlägg #3: Postat: 2002-07-28 19:02:00
Bo
Märklig romantisering av situationen i Holland. Varför inte berätta hela sanningen om hur användandet av cannabis har drabbat Holland?
Inlägg #4: Postat: 2002-07-28 22:49:00
Lisa
Cannabis är, enligt min uppfattning, som de flesta droger i det långa loppet mest själsdödande och fördummande. Beträffande riskerna säger olika parter olika saker, det som skulle behövas är en fördomsfri, öppen debatt.
Inlägg #5: Postat: 2002-07-29 09:19:00
Anki Lundberg
Visst stämmer det att cannabisrökning inte resulterar i slagsmål, alkohol tenderar många däremot att bli aggressiva av. De tråkiga däremot med hasch är att folk med åren blir ascociala. De sitter ofta och trycker i en lägenhet hellre än att gå ut på stan och träffa folk.

Den mest förödande drogen vi har i detta land är dock alkohol, men jag har inget recept på hur man ska folk att bli måttlighetsdrickare. /AL
Inlägg #6: Postat: 2002-07-30 04:25:00
Mattias Pettersson
Jag är inte alls för en legelisering, men jag är fruktansvärt emot skräckpropagandan emot allt som man skräckpropagande emot, ge folket sanningen för guds skull...
Inlägg #7: Postat: 2002-07-31 17:32:00
K.
Rök hasch. Bli dum. För det blir man.
Inlägg #8: Postat: 2002-08-01 17:52:00
tobbe
Det som oroar mig är att dessa åsikter oftare får utrymme i media. Vi har redan ett berusningsmedel som är lagligt, försök inte att använda detta faktum som argument för att legalisera cannabis. Vi behöver inte fler drogrelaterade problem i samhället. Kom inte och säg att den totala användningen av droger skulle bli mindre av att vi legaliserade cannabis. Och du, lägg ner det där med att cannabis inte skulle vara beroendeframkallande. Jag, och många fler, kan nämligen bevisa motsatsen.
Inlägg #9: Postat: 2002-08-01 18:00:00
tobbe
Varför behöver vi droger överhuvudtaget? Ställ den intressanta frågan istället. Varför detta ständiga behov av att bedöva våra sinnen?
Inlägg #10: Postat: 2002-08-29 22:13:00
JSK
Bra artikel! Man frågar sig om vi har rätt att kriminalisera en hel generation för att de väljer andra berusningsmedel än sina föräldrar. Åldersgränser, licenser, beskattning, kvalitetskontroll/-krav etc. vore nog bra. Allt sådant saknas ju på den illegala marknaden. Det är dags att ta kontroll över narkotikamarknaden. Brottslingar har profiterat nog!
Laddar...